Mellomnavn til Ulrikke

Cadillac

Forumet er livet
August 2018
Sommerfuglene
Ja, tittelen sier det jo - er det noen som har forslag til et godt mellomnavn til Ulrikke?

Vi skal lande navnet endelig og har ikke bestemt oss for om hun skal ha bare ett eller to fornavn. De to andre har to, men for meg er det ikke avgjørende og jeg ønsker ikke gi Ulrikke to navn bare fordi de andre har det. Det må være et navn som klinger godt og føles rett. Har vært innom noen alternativer selv, men ikke klart å lande. Føler ikke vi har vært innom mellomnavnet med stor M, og det er jo slett ikke sikkert det finnes heller. Men kanskje andre hoder kan komme på noe vi ikke har tenkt på? Hører med dere som en siste «check» før vi bestemmer oss.

Marie og Josefine kan ikke brukes.
 
Jeg hadde også bare hatt Ulrikke :) Men det er ikke noen navn i slekta bakover dere vil bruke som mellomnavn da?

Ulrikke Sofie, Ulrikke Lovise, Ulrikke Karoline, Ulrikke Emilie?
 
Syns Ulrikke er finest alene :)
 
Ulrikke alene er nydelig :) ❤️
Ulrikke Othelie/Othelie. Ulrikke Sofia. Ulrikke Emine. Ulrikke Leana.
 
Ulrikke Mathea
Ulrikke Daniella
Ulrikke Konstanse
Ulrikke Ellinor
 
Jeg hadde valgt bare Ulrikke ;)
Jeg hadde også bare hatt Ulrikke :) Men det er ikke noen navn i slekta bakover dere vil bruke som mellomnavn da?

Ulrikke Sofie, Ulrikke Lovise, Ulrikke Karoline, Ulrikke Emilie?
Syns Ulrikke er finest alene :)

Jeg er egentlig veldig enig i det, vil bare sparre om det er noe jeg ikke har tenkt på. Faren mener det er best med to fordi de andre har det, mens jeg mener det ikke har noe å si og at Ulrikke bærer seg selv nok i massevis.

Har vært innom Ulrikke Adelén selv, men jeg svelger egentlig ingen navn helt nei.

Sofie, Solveig, Ingrid, Signe, Christiane, Helene mfl ville være familienavn, men jeg tror nok jeg trumfer igjennom bare Ulrikke.
 
Ulrikke Mathea
Ulrikke Daniella
Ulrikke Konstanse
Ulrikke Ellinor

Morsomt du nevner Ellinor. Det var det andre navnet vi hadde som kandidat før vi landet på Ulrikke.
 
Ulrikke Elisabeth, Ulrikke Marie, Ulrikke Kristin, Ulrikke Karin (trykk på ien på begge)
 
Ellers så liker jeg godt Hanna Ulrikke, Oda Ulrikke, Liva Ulrikke :) kjenner flere som velger å bruke bare det andre fornavnet sitt, feks Hanna Ulrikke velger å bare bruke Ulrikke til vanlig, og hvis begge skal brukes så synes jeg Hanna Ulrikke eller Oda Ulrikke eller Ulrikke Elisabeth eller Ulrikke Sofie klinger best
 
Og - tam tam taaa - det ble bare (men ikke bare, fordi det er så fint alene) Ulrikke!! :D

Så flott at det ble som du ønsket! Ulrikke er nydelig! Min umiddelbare tanke var Ulrikke Marie, men så at Marie ikke kunne brukes :)
 
Back
Topp