Melkeutslett

Anin

Elsker forumet
Himmelbarn
Jeg vet at det har vært en tråd før, men altså hvor lang tid tok det før det gikk over?? Ser jo så grusomt ut nå på det værste...

Sent from my iPhone using BV Forum

Kan ikke svare deg på hvor lenge det holdt på, men her har lillemann det fortsatt! Han var 5 uker om mandagen!

Kan ikke svare deg på hvor lenge det holdt på, men her har lillemann det fortsatt! Han var 5 uker om mandagen!

Ok, takk for svar:-) Her er lille 7, snart 8 uker. Og fikk det først nå...

Kanskje h*n reagerte på noe du har spist?

Kanskje h*n reagerte på noe du har spist?

Mulig.. Det kan ho være all sjokoladen og isen.. Har kutta all "drit" nå idag og fremover for å se om det kan hjelpe mot både dette, og avføring..:-)

Jeg hadde den tidligere tråden. Det så helt jævlig ut, og barnelege anbefalte meg å prøve å kutte ut alt av melkeprodukter i et par uker og se om det bedra seg i ansikt og mage (masse mageknip, ikke nok promp kom ut). Og det hjalp veldig. Det kunne og være tilfeldig, så jeg prøvde en dag å spise iskrem og drikke kaffe mokka (melkepulver), og da var utslett og mageknip tilbake neste dag!! Så snuppa har sannsynligvis melkeallergi... :(

Det kan være kun sjokoladen og isen babyen din reagerer på da :) mye lettere å kutte ut :) Masse god bedring iallfall!

Hvordan ser en forskjell på melkeutslett, kontaktutslett og hormonutslett??
Synes det er mange typer de blir utsatt for stakkar

Jeg hadde den tidligere tråden. Det så helt jævlig ut, og barnelege anbefalte meg å prøve å kutte ut alt av melkeprodukter i et par uker og se om det bedra seg i ansikt og mage (masse mageknip, ikke nok promp kom ut). Og det hjalp veldig. Det kunne og være tilfeldig, så jeg prøvde en dag å spise iskrem og drikke kaffe mokka (melkepulver), og da var utslett og mageknip tilbake neste dag!! Så snuppa har sannsynligvis melkeallergi... :(

Det kan være kun sjokoladen og isen babyen din reagerer på da :) mye lettere å kutte ut :) Masse god bedring iallfall!
Uff!! Jeg får se om dette hjelper litt ja. Håper ikke jeg må kutte alt av melkeprodukter?:-/

Uff!! Jeg får se om dette hjelper litt ja. Håper ikke jeg må kutte alt av melkeprodukter?:-/

Kan jo legge til at kun ansiktet hennes er "rammet". Burde jeg oppsøke lege?

Her har vi hatt hormonutslett. Slike prikker i nakke og ansiktet. Stakkar lille ser ut som en pubertetsgutt :p Men her forsvinner de etter et par dager ved bruk av A-krem. Smører et tynt lag morgen og kveld på de verste områdene. (Jeg vet at man ikke skal gjøre noe men det funker for oss)

Det første utbruddet kom da han var 2 uker. Nå har vi et nytt et på vei og han er 6 uker. Smurte med krem i går og det er allerede stor forskjell :)

Kan jo legge til at kun ansiktet hennes er "rammet". Burde jeg oppsøke lege?

Var kun ansiktet som ble rammet på snuppa også. Var derfor alle sa det mest sannsynlig var et hissig tilfelle av hormonutslett. Barnelegen også, men samtidig var det andre ting som gjorde at hun anbefalte meg å prøve å kutte ut melkeprodukter, for å se om det kunne være andre årsaker.
Slitsomt og vanskelig å holde meg unna alt av melkeprodukter...

Du kan jo høre med en lege, spesielt om knøttet har magesmerter også.
Det ligger allergi i familien, meg bl.a. Bare ingen har melkeallergi da.

Her er det i gen som har allergi, hun har mye luft i magen. Og det virker som hun klør.. Hva gjorde at dere tenkte det var allergi?

ImageUploadedByBV Forum1404420485.228353.jpg
Uff, får så vondt av henne:-(

Uff ja, skjønner jeg godt :(
Nei, vi vet ikke helt hvorfor legen tenkte allergi... dette var under 6-ukers kontrollen, og hu hadde da hatt utslett siden fødselen omtrent.

Det virket ikke som hu klødde, eller det var noe spesielt plagsomt utslett for hennes del. Hu grein en del, men det kan være den låste nakken og magesmertene.

Uff ja, skjønner jeg godt :(
Nei, vi vet ikke helt hvorfor legen tenkte allergi... dette var under 6-ukers kontrollen, og hu hadde da hatt utslett siden fødselen omtrent.

Det virket ikke som hu klødde, eller det var noe spesielt plagsomt utslett for hennes del. Hu grein en del, men det kan være den låste nakken og magesmertene.
Ok.. Håper dette gir seg snart. Om ikke det avtar, sjekker vi hos lege.. Skal kutte alt usunt og kaffe med melk.. Kanskje det hjelper:-)

Da har vi vært hos legen. Han mente det var gule staffilikokker i melkeutslettet, og ga oss en krem vi må smøre på 2 ganger daglig, i 1 uke..:-) Glad jeg dro til legen!:-)

Oppdaterer denne istedenfor å opprette ny! Utslettet til lillemor har eskalert nå i helgen. Salven vi har fått har ikke noen effekt. Så igår dro vi til legevakten. Der var det tilfeldigvis en barnelege på vakt!! Snuppa har altså melkealergi, og jeg må kutte alle melkeprodukter. Litt kjipt, men jeg syntes det er verdt det, for å kunne amme!:-)

Oppdaterer denne istedenfor å opprette ny! Utslettet til lillemor har eskalert nå i helgen. Salven vi har fått har ikke noen effekt. Så igår dro vi til legevakten. Der var det tilfeldigvis en barnelege på vakt!! Snuppa har altså melkealergi, og jeg må kutte alle melkeprodukter. Litt kjipt, men jeg syntes det er verdt det, for å kunne amme!:)

Huff, det var faktisk det hos din og ja. Jeg blir skikkelig dårlig i magen av å holde meg unna melk, så her prøver jeg ut mageregulerende melkefrie produkter for tiden...
Men det er godt å se snuppa er fri for utslett og mageknip :)

Huff, det var faktisk det hos din og ja. Jeg blir skikkelig dårlig i magen av å holde meg unna melk, så her prøver jeg ut mageregulerende melkefrie produkter for tiden...
Men det er godt å se snuppa er fri for utslett og mageknip :)
Ja, nå blir det streng diett!! Hvor lang tid tok det før utslett og magevondt forsvant?:-)

Back
Topp