Melketrøbbel ?

Mrs.JaxTeller

Elsker forumet
Desemberglede 2015
Januarlykke 2016
Når man pumper ut såvidt 10 Ml 3 timer etter amming.. Brukt 30 minutt , å bytta pupp 8 ganger..

Er det da sånn at man kan begynne å tenke at det ikke er helt innafor ??

Det trenger ikke være MELKA som er problemet, men det å få den ut med PUMPA.

Tyder på at du ikke fikk igang utdrivningsrefleksen akkurat?

Ikke sånn som den pleier nei.

Lille har vært mer utilpass i det siste dagene og så har tenkt litt på det og, men trodd det var Pga litt forkjølelse.
Men blir usikker .. Vet stress kan virke hemmende på produksjonen også, å det er mye med 6åringen for tiden Ift utredninga osv.

Stress er ikke bra nei. Utdrivning er vanskelig under stress. Men er du bekymret for mengde er det å pumpe egneltig en dårlig ide. For da stresser du av at du ser lite. Og da kommer det i alle fall ikke igang.

Jeg får ut mest melk hvis jeg driver å pusler med noe mens jeg pumper. Sitter jeg og ser på pumpa får jeg kanskje ut 20-40 ml. Driver jeg med noe annet, leser på nett eller i bok, får jeg fort ut 80-100 ml en time eller to siden siste måltid. Traktstørrelse og korrekt vakuum er også viktig. Men pumpen får ut mindre enn baby, og det er viktig å huske på!

Stress gir dårlig utdriving. Tror ikke du har mindre melk :) vanskelig å gi andre råd enn at du må slappe av, og det virker ikke som noe godt råd akkurat nå heller <3 å pumpe er en dårlig ide for å se hvor mye melk man har! Er det mye stress for tiden kan den kanskje funke å spørre om nesespray? :)

Jeg tar oftest ut 1 dl for tiden, jeg tok 1,5-2 før, men stresser ikke med det.

Jeg pumper jo altså til sykehuset, sånn i tillegg til det min egen datter skal ha som fullammes. Men det er dager hvor utdrivningen bare stopper og ikke noe skjer.

Back
Topp