Melkestopp

Snupså

Glad i forumet
Fikk en gutt for 3,5 mndsiden og har hatt melk i massevis- i de to første ukene måtte jeg pumpe ut det verste (har heldigvis tatt vare på en del og har tyve fulle aventbeger i frysen)

Fullammer og gutten la på seg 450 gram pr uke de seks første ukene[:)]

Fikk menstruasjon etter seks uker og han likte ikke smaken på melken- nå har jeg hatt menstruasjon for tredje gang og denne gangen har det ført til melkestopp[:(] Antagelig har det vært lite melk de to siste ukene- bleiene har vært mye lettere. Han har vært noe urolig. Men har kommet melk hvis jeg har klemt på de så har slått det fra meg.

I går kveld så kom tanken igjen og jeg varmet et lite beger på 160 ml- dette drakk han opp nesten alt av. En time senere gav jeg et til og han drakk 120 ml og har sovet godt- fikk pupp klokken fire i natt (lite som kom) og nytt beger nå som han drakk.

Problemet er: jeg får ikke til å pumpe pga utdrivningsrefleks når han ikke ligger til det ene brystet. Han vil ikke ligge til brystet pga rar smak under menstruasjon og lite melk[8D] Har pumper annenhver time i natt med 5 ml som resultat[:(]

Har alltid hatt melk før. Og de som har gitt flaske har jeg alltid sagt: det viktigste er at barnet får mat[:)] Men ikke så lett når det er en selv: sitter og føler jeg ikke har klart jobben min, dårlig samvittighet i tillegg; hvor mange dager har han vært sulten??!

Uff vet det er nesespray og sånn- og kommer til å pumpe annenhver time i håp om å få melken tilbake.

Gode råd mottas med takk.
Et trøstens ord likeså.
Hvilken erstatning "smaker" mest likt mm? Collett?
Kan menstruasjon føre til melkestopp?

Nei uff og uff- NÅ forstår jeg hvordan det føles... Godt jeg aldri har vært bastant og alltid hatt forståelse for de som gir flaske[;)]

Håper noen har erfaring med hvorvidt menstruasjon påvirker melkeproduksjon og minst like viktig: hvilken erstatning smaker mest likt mm? Hehe har aldri turt å smake mm da... Men NAN virker så "besk"

[8D]

Klem til deg! Jeg mistet også melka ganske plutselig da gutten min var 4,5 mnd, men jeg har plagdes med amminga hele veien. Hadde masse melk i starten, men den siste tiden før vi begynte med mme ammet jeg hver time og mini ble aldri fornøyd. Nå spiser han seg god og mett på flaske og koser med puppen 2 ganger om dagen. Jeg er stolt over at jeg ammet så lenge, selv om jeg gjerne skulle holdt på lenger.

Vi bruker hipp erstatning, vet ikke hvordan det smaker i forhold til morsmelk, men den smaker myye bedre enn NAN.

Du er kjempeflink som pumper og ammer for å holde oppe produksjonen! Pass bare på at du får nok hvile og nok mat og drikke[:)]
Jeg gikk forresten på syntocinon nesespray, den hjalp på utdrivningen.

Back
Topp