Melkespreng

Utålmodigemeg

Gift med forumet
Julibaluba 2017
Oktoberfruene 2018
Baby er 5 dager og sover sååå mye! Sitter her med melkespreng titt og ofte. Går fort 2-3 timer mellom måltider. Er ikke vandt med dette, forrige sleit i puppen minst 1 gang i timen :P

Hvor ofte ammer dere ca?

På dagen ca hver 2-3 time, siden baby sover mye! Men på natten når hun er mer våken føles det ut som jeg ammer hvert kvarter! Fra kl 7 til nå kvart over ti har jeg vel amma hvert bryst 5 ganger. :happy090 men hun spiser bare mellom 7-15 minutter på hver pupp av gangen

Jeg håndmelker litt innimellom hvis det går litt lang tid mellom og jeg kjenner brystet blir hardt :) veldig greit å håndmelke syntes jeg.

Dag 3-4 hadde jeg skikkelig brystspreng til langt opp mot kragebeina og under armene, så etter at den glapp taket er det så deilig!

På dagen ca hver 2-3 time, siden baby sover mye! Men på natten når hun er mer våken føles det ut som jeg ammer hvert kvarter! Fra kl 7 til nå kvart over ti har jeg vel amma hvert bryst 5 ganger. :happy090 men hun spiser bare mellom 7-15 minutter på hver pupp av gangen

Jeg håndmelker litt innimellom hvis det går litt lang tid mellom og jeg kjenner brystet blir hardt :) veldig greit å håndmelke syntes jeg.

Dag 3-4 hadde jeg skikkelig brystspreng til langt opp mot kragebeina og under armene, så etter at den glapp taket er det så deilig!
Hu er verre på natt her og... hver time nå! Kunne det ikke vært litt mer fordelt..

Her går det alt fra 1-4 timer mellom mat.
Vi har vekket han hver 3 time og nå vekker jeg om han ikke våkner innen 4 timer fordi han hadde lavt blodsukker da han ble født.

Om du har voldsom melkespreng kan du jo evt hånmelke eller pumpe litt så du slipper vondt. [emoji4][emoji480]

Baby er 5 dager og sover sååå mye! Sitter her med melkespreng titt og ofte. Går fort 2-3 timer mellom måltider. Er ikke vandt med dette, forrige sleit i puppen minst 1 gang i timen :p

Hvor ofte ammer dere ca?
Du.... GRATTULERER så mye !:love7:blob5:hello2
Var ikke akkorat svar på spørsmålet men :hilarious:

Her går det alt fra 1-4 timer mellom mat.
Vi har vekket han hver 3 time og nå vekker jeg om han ikke våkner innen 4 timer fordi han hadde lavt blodsukker da han ble født.

Om du har voldsom melkespreng kan du jo evt hånmelke eller pumpe litt så du slipper vondt. [emoji4][emoji480]

Nå vet ikke jeg altså for jeg lurer litt på det samme men er ikke det litt dumt å pumpe da? Det øker vell produksjon?

har du en anen erfaring kanskje?:-)

Nå vet ikke jeg altså for jeg lurer litt på det samme men er ikke det litt dumt å pumpe da? Det øker vell produksjon?

har du en anen erfaring kanskje?:-)

Det er verst de første ukene. Så roer det seg når alt stabiliserer seg.
Var bare JM på sykehuset her som sa at jeg kunne håndmelke bort sprengen dersom babyen ikke skulle ha mat og jeg hadde vondt. For tette melkekjertler er heller ikke godt.

Jeg har mye melk denne gangen og tenker det er bra. Kommer til å ha endel i kjøleskap/frys til jeg begynner igjen i arbeid. Eller dersom noen skal passe lillemann. [emoji4][emoji480]

Det er verst de første ukene. Så roer det seg når alt stabiliserer seg.
Var bare JM på sykehuset her som sa at jeg kunne håndmelke bort sprengen dersom babyen ikke skulle ha mat og jeg hadde vondt. For tette melkekjertler er heller ikke godt.

Jeg har mye melk denne gangen og tenker det er bra. Kommer til å ha endel i kjøleskap/frys til jeg begynner igjen i arbeid. Eller dersom noen skal passe lillemann. [emoji4][emoji480]

Lurt:-)

Har måttett håndmelke litt noen ganger for å lette trykket nå etter den skikkelige melken har kommet inn men har ikke turt å pumpe, har forstått at håndmelking ikke øker produksjonen så mye som pumping kan gjør. Men så er jeg ganske fersk på dette så det finnes sikkert råd jeg ikke har sett eller hørt;-)

Jeg håndmelker også for å lette på trykket innimellom, er ikke snakk om store mengder, en 5-15 ml av gangen. Tips fra jordmødrene, så regner med det er ok! Men pumping har jeg ikke prøvd, har ikke kjøpt inn noe sånt ennå .

Nå er jeg altså 33+6 så det går sabla fort i svingene:) Har dere det bra? Godt å være ferdig ?:)
Herreminhatt, allerede i uke 34?! :woot:
Fantastisk å være ferdig! Ting går fint nå etter en hektisk start (styrtfødsel og blodtap).
Sovebaby foreløpig, passer fint med 1åring i hus :hilarious: formen din fin?

Herreminhatt, allerede i uke 34?! :woot:
Fantastisk å være ferdig! Ting går fint nå etter en hektisk start (styrtfødsel og blodtap).
Sovebaby foreløpig, passer fint med 1åring i hus :hilarious: formen din fin?
Ja du kan så si:hilarious:
Nei,oysann:eek: det hørtes heftig ut ja.. veldig greit når det går fort,men ikke FOR fort :angelic: ble det komplikasjoner ? Det var en meget god kombinasjon altså:hilarious: passer yppelig att baby tar livet med ro,antar størstemann krever sitt å vell så det om formen ikke er helt tilbake :)
Her er formen utslitt og smertefull,samtidig som kroppen er kommet i redebyggingsmodus så jeg flyr huset rundt på reservetanken :hilarious:

Her varierer det mellom 1,5 og 4 timer.
Pumper meg mellom slagene (og sparer til nattlige flaskemåltider) hvis behov.

Back
Topp