Melkespreng..

Lenva

Betatt av forumet
Noen som har noe tips om hva jeg kan gjøre for å slippe at bhn blir gjennombløt iløpet av natta pga vesla sover lenge om gangen og jeg får så melkespreng så ammeinnleggene er gjennombløt og går igjennom. Første natta hjemme var både bhn og pysjen til vesla pluss lakenet gjennombløtt.. Og bytter alltid innlegg før jeg legger meg. Håper noen har noe gode råd. Jeg våkner heller ikke av melkesprengen, kun av vesla eller Jr. :)

Du sier første natta hjemme, er det lenge siden du fødte? Melkemengden regulerer seg jo en del de første dagene

Men jeg sover med kluter i senga. Sånne gasskluter, vi bruker dem som brettebleier og gulpekluter. Ja, jeg har vel også en "prefold" bleie, flere lag sydd sammen, som jeg har under meg

Ja,og tisselaken i senga da (vanntett madrassbeskytter) Og løse gulepkluter her og der som jeg kan legge over/under den puppen jeg ikke ammer fra på natta for der renner det jo. (Jeg sover ikke med bh og ammeinnlegg da)

Jeg lakk veldig mye med de to første, da droppa jeg bh om natta. Bretta til en gulpeklut og en håndduk i passe str så de dekket brystene (gulpekluten innerst) og knytta rundt ett langt skjerf for å holde det hele på plass. Slapp våte sengeklær og holdt i tillegg brystene gode og varme så jeg fikk litt mindre tette melkeganger.

Du sier første natta hjemme, er det lenge siden du fødte? Melkemengden regulerer seg jo en del de første dagene

Men jeg sover med kluter i senga. Sånne gasskluter, vi bruker dem som brettebleier og gulpekluter. Ja, jeg har vel også en "prefold" bleie, flere lag sydd sammen, som jeg har under meg

Ja,og tisselaken i senga da (vanntett madrassbeskytter) Og løse gulepkluter her og der som jeg kan legge over/under den puppen jeg ikke ammer fra på natta for der renner det jo. (Jeg sover ikke med bh og ammeinnlegg da)

Jeg fødte den 18 jan, og kom hjem på fredag. :) puppa er jo overfylte føles det ut som, tilogmed på dagtid kan bhn brått begynne å bli bløt, og bhn jeg har strammer ikke heller. Men hva er de melkeoppsamler greiene for noe? :) har sett noe om det men aner ikke hva det er ell hvordan de virker. :)

Melkeoppsamlere har jeg aldri prøvd.

Jeg har, dog ikke funnet igjen, og kjøpt meg nye som snart kommer i posten, vanntette tøyammeinnlegg etter prinsippet i tøybleier, PUL ytterst og absorberende stoffer innenfor. De holder bedre enn engangs. (engangs er jo så små. Og bretter seg)

Tror ikke melkeoppsamlere er noe å sove med, det er vel små plastkopper på et vis? 3

Jeg kjenner også utdrivingsrefleksen slå inn til tider midt på dagen enda (og min unge er en måned) Jeg presser armene mot puppene, det stopper det. Må ha ammeinnlegg da, ellers blir alt vått

Melkeoppsamler!! har fra avent.. Husker ikke om jeg sov med de sist.. Kanskje ikke så godt.. Men de er geniale når man ammer å den andre puppen bare renner å renner...

Melkeoppsamlere er geniale på dagtid, men de jeg har funker ivertfall dårlig på natta da de har små luftehull i toppen. Tabba meg ut litt der en gang, var midt på sommeren så jeg dro på butikken i bare t-skjorte, glemte å bytte ut melkeoppsamlerne med innlegg før jeg dro. Så da jeg bøyde meg ned for å plukke med meg noe fra nederste hylle rant de selvsagt over og jeg ble klissvåt ;)

Back
Topp