Melkespreng!

Nr3 <3

Glad i forumet
Januarlykke 2016
Hjelp..!
Jeg har fått melkespreng! Før jeg dro hjem fra sykehuset så fikk jeg spreng å pumpet 30ml på en pupp i tillegg til det lille har spist, nå har jeg fått det på begge.. Lukshusproblem kaller de det, men hva kan jeg gjøre for å hjelpe?

De første dagene med melk er det vanlig med spreng, ikke pump mer enn ungen drikker. Det gir kroppen oppfatning av at så mye trengs. Pump bare det du må for å lette sprengen.

Etter at barnet er over en uke eller så, og produksjonen er større enn behovet er det ikke lenger et luksusproblem, men et problem. Da leser du om overproduksjon på ammehjelpen. Fulltømming og blokkamming

De første dagene med melk er det vanlig med spreng, ikke pump mer enn ungen drikker. Det gir kroppen oppfatning av at så mye trengs. Pump bare det du må for å lette sprengen.

Etter at barnet er over en uke eller så, og produksjonen er større enn behovet er det ikke lenger et luksusproblem, men et problem. Da leser du om overproduksjon på ammehjelpen. Fulltømming og blokkamming

Nå har jeg heldigvis ikke pumpet mer enn han spiser. Men kun pumpet ene brystet, tror du jeg blir plaget om han får fra annenhvert bryst hvert måltid? Jeg tror jeg klarer å holde det i sjakk da. Og så er han jo bare 4dager :)

Au, håper jeg slipper det da!
Takk for svar :)

Jeg ammer fra annethvert bryst, det går fint for oss. Det finner u ut av. Pumpe minst mulig, bare det du må for den vonde sprengen i denne fasen, for å slippe overproduksjon

Jeg ammer fra annethvert bryst, det går fint for oss. Det finner u ut av. Pumpe minst mulig, bare det du må for den vonde sprengen i denne fasen, for å slippe overproduksjon

Takk! Da skal jeg prøve det! :)

Jeg snakket med jordmor i dag på hjemmebesøk, har ikke pumpet, men satt på melkeoppsamlere på puppen som jeg tømmer over i frysebeger etterhvert så får jeg bare lekke, funker kjempebra, å nå har jeg ikke så mye vondt! :) det anbefales!

Back
Topp