Melkespreng

Elle

Glad i forumet
Marsboerne2017
Flere som har fått fryktelig melkespreng etter dødfødsel? Holder på å gå på veggen her... Puppa er deformerte og verker og stikker... Bruker stram sportsbh og bandasje.. Noen som har noe tips til lindring?? Jeg får ikke ta ibux eller paracet da jeg har hatt infeksjon og må passe på feber...
 
Ja, var helt forferdelig!! For min del oppdaget jeg det så sent at det ble mye verre med noe stramt over, så gikk bare uten bh med ei ulltrøye over, og satt masse foroverlent så melka som måtte ut kom ut. Hjalp å holde de varme hvertfall, så varmet de godt i dusjen. De var jo harde som murstein, så masserte forsiktig hvis det gjorde veldig vondt på et punkt og fikk ut litt melk for å lette på trykket, selv om jeg var livredd for å stimulere produksjonen for mye...

Har egentlig ikke peiling, måtte bare finne ut der og da hva som hjalp mest :)
 
Ok.. Hvor lenge var det sånn??? Kjenner det er fryktelig å stramme for mye... Har i tillegg verdens verste hodepine.. Som om man ikke har nok fra før liksom...
 
Snakk med legen, finnes medisiner som stopper melkeproduksjonen. Veldig vanlig at legene gir det, trodde det var standar ved døds fødsler :(
 
Har fått det, men fikk de litt seint.. De er meget omdiskutert og noen steder har de slutta å gi det.. Noen land har forbudt de.. Syke bivirkninger visst..
 
Snakk med legen, finnes medisiner som stopper melkeproduksjonen. Veldig vanlig at legene gir det, trodde det var standar ved døds fødsler :(

Trodde jeg også, spør om piller asap.
 
Ok.. Hvor lenge var det sånn??? Kjenner det er fryktelig å stramme for mye... Har i tillegg verdens verste hodepine.. Som om man ikke har nok fra før liksom...

Varte vel ei uke, husker ikke helt altså, men var heldigvis ikke like ille etter noen dager. Sleit skikkelig med å sove jeg, var så vondt å legge seg ned, så måtte sove nesten sittende...

Har og hørt at de pillene har fæle bivirkninger, så vet egentlig ikke hva som hadde vært verst. Jeg fikk ikke tilbud om det en gang.
 
Back
Topp