Melkespreng!!!

Liljevanilje

Flørter med forumet
Er det bare meg som sliter med dette!? Har så sinnsykt mye melk i puppene og hver kveld så får jeg den varme stinkende følelsen av melkespreng og må rett og slett "melke" meg selv for at smertene skal gå bort! Og jeg har 2 uker til termin!!! Min gud, den ungen må komme ut å hjelpe meg snart!

Termin 24 juli. Ei lita jente i magen

Har det helt likt! Gjør det samme som deg - "melker" meg...
Men er bare litt (så kanskje ikke melkespreng, men heller en blokk?)
Eneste jeg vet er at med en gang ungen har kommet så skal jeg begynne med lecticin eller hva det nå heter. Skal visstnok hindre blokkering av melkegangene.

Noen som bruker/har brukt dette?

♥ Termin 21 juli på verdens beste gutt ♥

Har det helt likt! Gjør det samme som deg - "melker" meg...
Men er bare litt (så kanskje ikke melkespreng, men heller en blokk?)
Eneste jeg vet er at med en gang ungen har kommet så skal jeg begynne med lecticin eller hva det nå heter. Skal visstnok hindre blokkering av melkegangene.

Noen som bruker/har brukt dette?

Her renner det ut masse melk når jeg dusjer også... Har helt sinnsyke mengder med tanke på at baby ikke er ute enda :/

Her renner det ut masse melk når jeg dusjer også... Har helt sinnsyke mengder med tanke på at baby ikke er ute enda :/

Søstera mi slet med det samme - og etter at ungen var født fikk hun beskjed at ingen hadde hatt så mye melk på over 15 år på sykehuset. Så det er ikke forgjeves ;)
Håper du finner styrken til å holde ut :)

Samme her. Skikkelig spreng til tider. Håper guttungen kommer snart, ja :)

----------------------------
Termin 17. juli ❤

Oi! Jeg måtte melkes/suges så det gjorde ordentlig vondt de 2 første dagene på barsel for å få ut en eneste dråpe ;-) Ikke noe lekk i graviditeten. Men nå, derimot, flommer det ja :-) Hehe...

Her kommer det ikke en eneste dråpe.. Brystene føles ikke noe hard el noe heller.. Ingen antydning til melk. Håper det kommer når ungen er ute iallfall :)

Oi! Jeg måtte melkes/suges så det gjorde ordentlig vondt de 2 første dagene på barsel for å få ut en eneste dråpe ;-) Ikke noe lekk i graviditeten. Men nå, derimot, flommer det ja :-) Hehe...
Samme her. Melka kom ikke før dag 3.
Lekker ikke så mye nå heller, det kommer kanskje noen dråper fra ene puppen når han suger på den andre.
Høres litt slitsomt ut ja, men det kan jo ikke være annet enn positivt da ;)

♥ Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin ♥

Samme her. Melka kom ikke før dag 3.
Lekker ikke så mye nå heller, det kommer kanskje noen dråper fra ene puppen når han suger på den andre.
Høres litt slitsomt ut ja, men det kan jo ikke være annet enn positivt da ;)

Nå lekker jeg bra til tider, så nå er det tydeligvis veldig mye... Men lekkasjer har stabilisert seg, var verre da han var 1-2 uker, da rant det mye. Nå mer kun ved mating fra andre brystet.

Det går fint m amminga di, Amahel? Du var vel litt spent på det?

Nå lekker jeg bra til tider, så nå er det tydeligvis veldig mye... Men lekkasjer har stabilisert seg, var verre da han var 1-2 uker, da rant det mye. Nå mer kun ved mating fra andre brystet.

Det går fint m amminga di, Amahel? Du var vel litt spent på det?
Ja amminga går nå overraskende bra. :)
Var litt redd det ikke skulle gå da melka tok tid før den kom skikkelig. Men nå gpr det så det suser.
Og snakk om sola du, mens jeg skriver nå så slipper Lillemann puppen og det bare fosser ut melk nedover magen min her fra puppen ;)
Håper bare jeg klarer å amme lenger enn med jentene.

Ja amminga går nå overraskende bra. :)
Var litt redd det ikke skulle gå da melka tok tid før den kom skikkelig. Men nå gpr det så det suser.
Og snakk om sola du, mens jeg skriver nå så slipper Lillemann puppen og det bare fosser ut melk nedover magen min her fra puppen ;)
Håper bare jeg klarer å amme lenger enn med jentene.

Hihi, jeg må ha klut under puppen og på hans skulder hvis vi begge har klær på når han spiser! Under puppen fordi det renner på meg når han slipper, på ham fordi han eeeelsker å fylle munnen med melk og så bare nyte det å smatte i deg en del og la resten renne ut av munnen igjen ;-) Haha!

Hvor lenge/kort fikk du ammet med jentene? Spent på hvor lenge det blir selv, men trives med det, så så lenge jeg har melk og han vil, fullammer jeg vel til 4-5 mnd og ammer til drøyt 1 år.

Her kommer det ikke en eneste dråpe.. Brystene føles ikke noe hard el noe heller.. Ingen antydning til melk. Håper det kommer når ungen er ute iallfall :)
Samme her. Men nå har jeg ikke hatt noen forandringer på det området i det hele tatt... :p

Sist fikk jeg melkespreng dagen etter fødselen.

Hihi, jeg må ha klut under puppen og på hans skulder hvis vi begge har klær på når han spiser! Under puppen fordi det renner på meg når han slipper, på ham fordi han eeeelsker å fylle munnen med melk og så bare nyte det å smatte i deg en del og la resten renne ut av munnen igjen ;-) Haha!

Hvor lenge/kort fikk du ammet med jentene? Spent på hvor lenge det blir selv, men trives med det, så så lenge jeg har melk og han vil, fullammer jeg vel til 4-5 mnd og ammer til drøyt 1 år.
Det ble vel ikke mer enn 2-3 mindre på begge. Så kun mme etter et, interessen for pupp var borte med en gang flaska var introdusert :(

❤Prinsen født 3 juli, 7 dager før termin❤

Det ble vel ikke mer enn 2-3 mindre på begge. Så kun mme etter et, interessen for pupp var borte med en gang flaska var introdusert :(

Åh, det er jeg litt redd for kjenner jeg... Har enda ikke begynt med flaske. Men vurderer det i ferien... Er det sånn at du rådet til å drøye lengre med å introdusere den?

Åh, det er jeg litt redd for kjenner jeg... Har enda ikke begynt med flaske. Men vurderer det i ferien... Er det sånn at du rådet til å drøye lengre med å introdusere den?
De anbefaler å gi kopp dersom det bare er en gang i blant.
Men selvfølgelig kan det gå fint også. Ikke alle babyer som ikke vil ha pupp etter de har fått flaske. ;)
Jeg var en av de uheldige.

Back
Topp