Melkeproteinfri erstatning

BabyBoom00

Andre møte med forumet
Hei dere

Ganske sikker på at gutten vår har melkeproteinallergi. Har prøvd oss mye frem og tilbake nå, og det er ikke lenger tvil om at han får mye mer vondt i magen av vanlig erstatning.

Men, dilemmaet vårt er at han spiser mye mer og godt på vanlig erstatning, og har mye mer vondt i magen. På melkeproteinfri spiser han mye mindre (altfor lite), men har mindre vondt i magen. Jeg mistenker at dette er på grunn av smaken på Nutramigen (den smaker jo rett og slett helt forferdelig). Er det noen med samme erfaring som vet om en melkeproteinfri erstatning som smaker bedre? Er et hav å velge mellom, derfor spør jeg. Vi har kun prøvd Nutramigen.

Takker for svar på det jeg spør om, og helst ikke svar som gjelder erstatning, amming og alt mulig annet :woot:

Det er jo en som heter Althrea eller noe slik, den kan du forsøke :)

Det er jo en som heter Althrea eller noe slik, den kan du forsøke :)

Den heter Althera. Den smaker også forferdelig, men litt mindre ille enn Nutramigen. Vet ikke hvor lenge du har prøvd, men de fleste vender seg til smaken etterhvert. Min var (er) et matvrak så han brydde seg lite om smaken.

Min vendte seg litt til smaken etterhvert, men han var ganske stor da vi forsøkte, og fikk i seg nok vanlig mat til at vi hadde god tid til å gi litt og litt. Har dere hørt med fastlegen om de vet om andre typer? Vi fikk beskjed av barnelege om at vi måtte ta kontakt om vi trengte hjelp til å finne erstatning han ville spise.

Du har da valgt den som smaker aller verst :wtf::shy: prøv althera! Denne e ikke så fæl

Vi fikk beskjed om å prøve vaniljestang i boksen, blande med sukkervann (tar mindre og mindre sukker.. plutselig Ingenting) og eller ta vaniljesukker :) her ble hun aldri helt vandt til melkeproteinfri MME.. derfor fikk jeg tillatelse av ernæringsfysiologen å bruke kun mandelmelk eller havremelk varmet opp som kos! Hun er 11 måneder så derfor spiser hun mye annet og bruker kun mekka som kos! :D kan absolutt anbefale althea enn nutramigen! Du får MME gratis hvis du har fått det på blå resept! ;)

Back
Topp