Melkeproteinallergi og laktoseintoleranse

Apekatter

Elsker forumet
Hei,
Sønnen min hadde melkeproteinallergi da han var yngre. Da han nærmet seg tre år reagerte han ikke på kumelk lenger, og har siden hatt en del av det i kostholdet sitt. Den siste tiden virker det som om han får veldig mye luft i magen hvis han får i seg mer kumelk enn kanskje en skive med ost. Er det sammenheng mellom allergien han hadde før og luft i magen nå? Han er bare fem år, så det er ikke lenge siden han var allergisk, og sier han ikke har vondt i magen.
 
Hei,
Sønnen min hadde melkeproteinallergi da han var yngre. Da han nærmet seg tre år reagerte han ikke på kumelk lenger, og har siden hatt en del av det i kostholdet sitt. Den siste tiden virker det som om han får veldig mye luft i magen hvis han får i seg mer kumelk enn kanskje en skive med ost. Er det sammenheng mellom allergien han hadde før og luft i magen nå? Han er bare fem år, så det er ikke lenge siden han var allergisk, og sier han ikke har vondt i magen.
Du får nok best svar hos en lege.
Symptom kan endre seg med alderen. Luft i magen er et symptom her i huset når barnet har en mild reaksjon på inntak av en begrenset mengde mp. Luft uten smerter.

Kan ikke svare på det du spør om da det er veldig individuelt.
 
Du får nok best svar hos en lege.
Symptom kan endre seg med alderen. Luft i magen er et symptom her i huset når barnet har en mild reaksjon på inntak av en begrenset mengde mp. Luft uten smerter.

Kan ikke svare på det du spør om da det er veldig individuelt.
Siden han ikke har smerter tenkte jeg å drøye legen, vi skal dit ifm noe annet om en mnd tid, så jeg kan høre litt da. Takk for svar :)
 
Hvitost (norvegia, Jarlsberg og de) er laktosefrie. Så med mindre det er brunost han får luft i magen av er det neppe laktoseintoleranse. Grovt brød med mye frø?
 
Enig i spm ang grovt brød med frø. Jeg blir dårlig av det, det samme med brokkoli og rå løk. Nr 2 er født med mye luft og aldri klaget så kan nesten ikke si hva det er heller. Han fikk eksem av for mye melk når han var mindre men det har gått over og var aldri noe melkeallergi direkte.
 
Hvitost (norvegia, Jarlsberg og de) er laktosefrie. Så med mindre det er brunost han får luft i magen av er det neppe laktoseintoleranse. Grovt brød med mye frø?
Åja, det visste jeg ikke. Det har vært etter å ha drukket et glass kumelk eller milkshake vi har opplevd mye luft i magen. Han har ikke reagert på gulost etter at han vokste av seg allergien. Vi drikker stort sett havremelk hjemme, men hadde kumelk her en dag, pluss at han har fått det hos andre. Men har ikke merket luft etter brunost heller. Jeg skal høre med legen neste gang vi er der. Takk for svar! :)
 
Enig i spm ang grovt brød med frø. Jeg blir dårlig av det, det samme med brokkoli og rå løk. Nr 2 er født med mye luft og aldri klaget så kan nesten ikke si hva det er heller. Han fikk eksem av for mye melk når han var mindre men det har gått over og var aldri noe melkeallergi direkte.
Han spiser grovt brød til frokost, men er bare etter at han har drukket melk eller noe med melk i vi har merket luft, men skal følge med på det. Dette med laktosen var bare noe vi kom på som et kanskje, det er såpass sjeldent at det kan være helt tilfeldig også :)
 
Back
Topp