Melkeprotein allergi

KH84

Elsker forumet
❤ Juliskattene 2018 ❤
Noen erfaringer? Hvilke symptomer hadde de? Vi har ei lita ei som har hatt mye vondt i magen. Har hatt slimavføringer med jevne mellomrom. Noen ganger med blodspor i. Utslett i ansiktet, og gulpet mye blankt. Begynte med nan ha. Da ble det dramatisk nedgang i gråt. Men fortsatt slimbleier. Lege ville henvise oss til utredning. Jeg har bare tenkt det var umoden tarm.

Noen erfaringer? Hvilke symptomer hadde de? Vi har ei lita ei som har hatt mye vondt i magen. Har hatt slimavføringer med jevne mellomrom. Noen ganger med blodspor i. Utslett i ansiktet, og gulpet mye blankt. Begynte med nan ha. Da ble det dramatisk nedgang i gråt. Men fortsatt slimbleier. Lege ville henvise oss til utredning.

Blodspor er i alle fall et typisk tegn.

Vi holder på med utprøving ved at jeg holder meg melkefri. Tegnene hos baby var mange rennende avføringsbleier (opptil 10 i døgnet), sur lukt, noe slimete og algegrønn farge. Utslett i ansiktet og lav vektoppgang,

Hvordan foregår utredningen?

Blodspor er i alle fall et typisk tegn.

Vi holder på med utprøving ved at jeg holder meg melkefri. Tegnene hos baby var mange rennende avføringsbleier (opptil 10 i døgnet), sur lukt, noe slimete og algegrønn farge. Utslett i ansiktet og lav vektoppgang,

Hvordan foregår utredningen?

Vet faktisk ikke helt. Vi var med fastlegen og han henviste videre . Vet det er de som må diagnosere for vi skal få det på blåresept.
Her er det og algegrønn, men vi bruker nan ha. Er vanlig når man bruker det. ( var gul før vi begynte med den)

Mye utslett og skummende mørkegrønn avføring. Kom også mye slim med blod/koagulert blod. Jeg tror hun hadde vondt i magen for var noe urolig på kveldstid, men var ikke mye gråt. Holder meg melkefri, og skal introdusere melk igjen i kostholdet om noen uker..

Symptomene her er forstoppelse (avføring en gang i uken med mye kaving), ekstrem gulping og eksem. Har vært melkefri i 1 uke nå, merker stor forskjell på avføringen, hun har bæsjet 4!!! ganger denne uken og uten å presse! :) og gulpingen har også blitt bedre. Eksemet virker å ha sluttet å klø, men ser ikke forskjell enda.

Symptomene her er forstoppelse (avføring en gang i uken med mye kaving), ekstrem gulping og eksem. Har vært melkefri i 1 uke nå, merker stor forskjell på avføringen, hun har bæsjet 4!!! ganger denne uken og uten å presse! :) og gulpingen har også blitt bedre. Eksemet virker å ha sluttet å klø, men ser ikke forskjell enda.

Utslettet her forsvant etter ca en uke som melkefri :)

Utslettet her forsvant etter ca en uke som melkefri :)

Her har det blitt verre idag plutselig! :( så mistenker andre allergier også.. men vet ikke helt hvor jeg skal begynne..

Nei det er vanskelig :( men melkeallergi kan kryssreagere slik at de utvikler allergi mot soya, men vet ikke om du spiser det?

Nei men kom på at jeg spiste cashewnøtter igår! Så da kutter jeg nøtter og!

Hvor er utslettet? I ansiktet? Her har hun hatt mye i ansiktet!

Hvor er utslettet? I ansiktet? Her har hun hatt mye i ansiktet!

Spør du meg?
Isåfall har hun mest i alle hudfolder, men etter det jeg tror var reaksjon på cashewnøtter så fikk hun flekker på hele kroppen. Ikke så mye i ansiktet.

Her var hun først forstoppet i mange uker. Måtte store mengder malt til, nå har det byttet over til hyppige slimbleier. Begynte på nutrimagen i dag. Spennende å se om det blir virkning.

Noen erfaringer? Hvilke symptomer hadde de? Vi har ei lita ei som har hatt mye vondt i magen. Har hatt slimavføringer med jevne mellomrom. Noen ganger med blodspor i. Utslett i ansiktet, og gulpet mye blankt. Begynte med nan ha. Da ble det dramatisk nedgang i gråt. Men fortsatt slimbleier. Lege ville henvise oss til utredning. Jeg har bare tenkt det var umoden tarm.
Sniker.
Her var det store magesmerter, vektnedgang, vannete diare, mye gråt, hylgrining ved mating.
Prøvde både hipp og nan.
Hs anbefale Althera (fåes på Apoteket uten resept). Alt bedret seg ved inntak av Althera. Gikk til fastlegen og forklarte før vs. etter inntak av Althera og fikk Althera på blå resept. Måtte ikke til spesialist for å få blå resept. Fastlegen kan søke om det så lenge det er Althera/ Nutramigen.
Dette startet da baby var 3 uker, er nå.8 mnd. Sliter en del med forstoppelse, men det kan være andre årsaker til det.

Håper dere finner ut av det :)
Til info så er det vanskelig å påvise melkeallergi på så små barn. Det gjøres helst ved å eliminere ifbm. kosthold.
Prikktesten de kan ta er gjerne misvisende da den kan vise null allergi tross sterke symptom.

Sniker.
Her var det store magesmerter, vektnedgang, vannete diare, mye gråt, hylgrining ved mating.
Prøvde både hipp og nan.
Hs anbefale Althera (fåes på Apoteket uten resept). Alt bedret seg ved inntak av Althera. Gikk til fastlegen og forklarte før vs. etter inntak av Althera og fikk Althera på blå resept. Måtte ikke til spesialist for å få blå resept. Fastlegen kan søke om det så lenge det er Althera/ Nutramigen.
Dette startet da baby var 3 uker, er nå.8 mnd. Sliter en del med forstoppelse, men det kan være andre årsaker til det.

Håper dere finner ut av det :)
Til info så er det vanskelig å påvise melkeallergi på så små barn. Det gjøres helst ved å eliminere ifbm. kosthold.
Prikktesten de kan ta er gjerne misvisende da den kan vise null allergi tross sterke symptom.

Her sa de at de ikke kan skrive ut blåresept, at det må spesialist til. Men din lege er kanskje barnelege? De kan :)

Althera og nutrimagen er ganske like. Men har skjønt det slik at nutrimagen er førstevalget. ( husker ikke hvorfor det var det) men althera smakte visst bedre. Husker du hvor raskt dere så bedring?? Vi begynte i dag tidlig. Kun en time uro, og langt fra så hyppige bleier. ( 3 istedenfor 9-10) og bare en time uro. Kan vær tilfeldig å‍♀️

Her sa de at de ikke kan skrive ut blåresept, at det må spesialist til. Men din lege er kanskje barnelege? De kan :)

Althera og nutrimagen er ganske like. Men har skjønt det slik at nutrimagen er førstevalget. ( husker ikke hvorfor det var det) men althera smakte visst bedre. Husker du hvor raskt dere så bedring?? Vi begynte i dag tidlig. Kun en time uro, og langt fra så hyppige bleier. ( 3 istedenfor 9-10) og bare en time uro. Kan vær tilfeldig å‍♀️
Nei, vanlig lege. Mener det var nye regler pr.1 januar i år ang dette. Fastlege kan søke om blå resept på de to nevnte næringsmiddlene, men om ditt barn trenger en annen type, må spesialist gjøre det.
Ja, Althera smaker bedre, så vi valgte den. Men helt ærlig, den smaker pyton den óg.
Vi merket bedring ved første flaske. Før ville hun ikke ha flaske, da hun fikk Althera drakk hun alt med en gang. Ingen magevondt.
Men ikke alle opplever så rask bedring. Melkeprotein kan gi smerter i opptil 14 dgr etter siste inntak, og er ikke helt ut av kroppen før det har gått 6-8 uker.

Skjønner! Da var han nok ikke opplyst om det!
Vi har vært med spesialist idag og testet. Slo negativ ut, men legen sa det sjeldent slo ut på de symptomene vi hadde. Viste henne bilder og forklarte sykdomsforløpet, og fikk diagnosen vi å.
På dag 2 nå med nutrimagen. Fortsatt mye slim, hyppig avføring og magevondt ikveld.
Men legen sa det samme som deg, to uker. Raskere ut av kroppen med mme skjønte jeg. ( sikkert fordi det tar tid for å få ut av mors kropp å)

Noen som vil dele litt hvor langt tid det tok før virkning? Dag 4 var i går, det var ingen god dag! Skrik i 4 timer..

Back
Topp