Melkeprotein allergi...

sbr

Forumet er livet
Februar 2014 - Skjult forum
VIP
♡Junigull 2016♡
Julimammaer 2016
Min lille har nå fått smaksprøver på sinlac grøten flere ganger, han brekker seg og alt kommer i retur...

Har laget hjemmelaget grøt og den spiser han uten problemer..

Noen som vet om det finnes andre ferdig grøter i Norge som er uten melkeprotein? Vet at Holle har, men den bør lages med mme.
Har ingen problem med å lage hjemmelaget, men hadde vært greit med et alternativ om vi er på farten...

Det er såvidt jeg vet bare Sinlac og Holle man kan få kjøpt her i Norge.

Men ang Sinlac så vet jeg at mange deriblant min egen reagerer på den.

Fikk høre at de hadde på noen på helsekosten. Min har ikke melkeallergi. Men sykehuset skremte oss med det pga feil i journalen( skrev feil symptomer). Men de grøt posene innholder ikke melk eller melkeprotein. Ble avhengig av det i danmark med kun semper grøt som innholder begge deler. Nestlé innhold kun melkeprotein men har også nå tilsatt melk. Min reagerer litt på det ved å gulpe som normale barn. Han pleier ikke å gulpe av melkeprotein. Nå er han så stor at han reagerer ikke på noe.

Min gutt spiser alt av Holle uten problem. Tilvenning måtte til. Blandet med mme til å begynne med, så litt fruktmos. Nå spiser han de som de er. Müslien er en favoritt med litt ekstra frukt på toppen :)

Back
Topp