Melkeproduksjonen er voldsom!

Lykkeligmortil2 <3

Glad i forumet
Noen fler enn meg som har ekstrem melkespreng/produksjon? Fire dager etter jeg fødte og brystene mine er helt sprengte av melk og det bare renner av de. Var så smertefullt i går kveld at jeg valgte å pumpe ut litt fra den ene puppen og da kom det ut 100ml på nullniks!!! Enda hadde jeg spreng. Vet ikke om jeg burde ha latt være for kroppen produserer vel bare mer dersom man pumper ut? Hvor lang tid tar det før det tilpasser seg barnets behov. Er rett og slett vondt med så spreng. Puppene er svære fra før av, så blir vanvittig tungt :p

Kom på 4.dagen her også. Pumpa litt jeg og for å lette på trykket, er ikke mye behagelig nei :/

Har et voldsomt trykk her og. Baby er 5 dager. Måtte ty til pumpa igår,men pumpa bare ut til jeg kjente sprengen ga seg litt. Idag har jeg håndmelka i dusjen og måtte pumpe igjen nå. Er i tillegg så sår at det blør. Er så vooooondt :,(

Uff...been there... Det er ikke godt, men tenker at det beste er å pumpe minst mulig - jeg tror dessverre du stimulerer til produksjon sjøl pm brystet ikke tømmes helt. Jeg mener å huske at det tok ca en ukes tid fra melka kom, til det begynte å roe seg.

Har heldigvis blitt litt bedre nå :-) lillemann spiser hver 3-4 time så begynner å stabilisere seg lltt :-) gleder meg sååå til å ligge på magen å sove igjen, noe som ikke går siden puppa sprenger :p

Back
Topp