Melkeproduksjon

Mamma M(i)ra

Millie00
Snøfnuggene 2018
Februarbarna 2020
Marsboere 2020
Har alltid fått tidlig melk. Er nå straks i uke 32,og forrige uke nå så våkna jeg til den dammen i senga:p
Er vell mest råmelk, men må jammen meg begynne med ammeinnlegg eller håndkle på natta haha :p
Noen andre som merker noe til melkeproduksjon?
 
Nei merker lite til det
 
Ja, men må stort sett håndmelke selv for at det skal bli noe, så relativt kontrollerte mengder så langt.
 
Nei, men har hatt ganske stabil produksjon siden 1-åringen ammer litt enda
 
Jeg hadde fortsatt melk når jeg ble gravid i sommer, selv om det da var 10 mnd siden ammeslutt. Melka forsvant, men kom tilbake igjen i uke 28, nå er jeg i uke 32. Lekker ikke mye, men nok til at jeg ser en dråpe i BHen av og til.
 
Ja, her er det i gang. Godt å lese at det er flere. Jeg har googlet en del. Er første gang jeg er gravid, så alt mulig sånt stresser meg.
 
Hadde første lille lekkasje i uke 19 allerede. (Er førstegangs). Lekker ikke så mye men nok til at det blir flekker, og kun på natten eller når jeg går uten BH...
 
Ikke nok til lekkasje heldigvis, men nok til at kommende storesøster er fornøyd da vi fortsatt ammer litt.
 
Ingenting her enda. Fikk ikke i gang noe melkeproduksjon før 4-5 dager etter storesøster ble født, veldig strevsomt - så håper det kommer noe fortere denne gangen :)
 
Begynte i uke 22 med førstemann.. nå er puppene like slapp som etter ferdig ammeperiode med første.. litt redd for å ikke få melk :(
 
Kan liksom komme litt hvis jeg klemmer på puppene, men ikke sånn at det blir lekkasje av seg selv... litt bekymret for å ikke få noe melk i det hele tatt:bored:
 
Med første kom ikke melken før på dag fem. Har ikke fått noe enda, men det kommer. Er jo noe som skjer når morkaken løsner. Venter liksom at det ikke skal starte skikkelig før på dag 4-5 denne gangen heller, selv om jeg håper at det kommer med en gang denne gangen.
 
Begynte i uke 22 med førstemann.. nå er puppene like slapp som etter ferdig ammeperiode med første.. litt redd for å ikke få melk :(
Kan liksom komme litt hvis jeg klemmer på puppene, men ikke sånn at det blir lekkasje av seg selv... litt bekymret for å ikke få noe melk i det hele tatt:bored:
Ikke uvanlig at det ikke er noe enda og heller ikke uvanlig at det bare er litt blankt når man klemmer.
Akkurat nå (33+5) har jeg bare blankt når jeg klemmer litt, men er ikke lenge siden jeg ammet 1-2 ganger i døgnet.
 
Med første kom ikke melken før på dag fem. Har ikke fått noe enda, men det kommer. Er jo noe som skjer når morkaken løsner. Venter liksom at det ikke skal starte skikkelig før på dag 4-5 denne gangen heller, selv om jeg håper at det kommer med en gang denne gangen.
Fint du er forberedt på at det tar like lang tid som sist. Kan hende det gjør det, men kan også gå
Fortere
 
Her har melkeproduksjonen startet først 2-3 dager etter fødsel. Har alltid hatt mye melk, selv om det ikke har vært en eneste dråpe under svangerskapet
 
Back
Topp