Melkeproduksjon?

xoxojallagirl

Glad i forumet
Himmelbarn
Sensommerbarna 2019
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Er det flere her som har mistet babyen sin såppas sent at melkeproduksjonen rakk å få satt i gang? Min ble jo født, men døde 20 timer etterpå så jeg fikk jo full on melkeproduksjon. Nå, 5 uker etterpå lekker det fortsatt masse melk og jeg bekymrer meg for at mensen derfor ikke kommer tilbake før det er helt borte? Vet ikke hvordan å stoppe det engang? Er såvidt borti dem, så veldig merkelig at det ikke har stoppet. Noen som har erfaring?

Vil ha mensen igjen så vi kan begynne å prøve, og har lest masse om at mensen som regel er tilbake 6 uker etter fødsel... men melkeproduksjonen holder vel mensen tilbake?
 
Jeg hadde masse melk etter senabort 21+6 men tror at alt var bort 3 uker senere hvis jeg husker riktig. Mensen var tilbake etter nesten 7uker. Melka bør forsvinne fra seg selv men kanskje er lurt å snakke med lege om det?:Heartred
 
Jeg fikk dostinex tabletter på sykehuset for å stoppe melken, og gikk i stram sports-bh i en uke til jeg syntes sprengen var borte. Jeg vet ikke om du fikk noe råd om dette mens du var på sykehuset? Jeg klarer fortsatt å klemme ut noen dråper 4 måneder etter fødselen, men er ikke plaget av det og har fått tilbake mensen. Tror det er ganske individuelt om melkeproduksjonen hemmer eggløsning, for det er jo kvinner som får tidlig mens selv om de fullammer. Hos meg tok det 8 uker før mensen var tilbake.
Du kan jo ta kontakt med legen eller jordmor du gikk til i svangerskapet?:Heartred
 
Jeg fikk beskjed om å binde opp puppene stramt, hadde på ekstremt stram sportsbh. Det var visst mange grunner at de ikke ville gi ut pillene og den ene grunnen var at sorgen kunne bli tøffere fordi bieffekten av pillene kunne gi ekstrem depresjon. Men jeg brukte en ubehagelig stram sportsbh til det stoppet, og aldri melket selv om jeg hadde spreng som fy og da gikk det over. Mensen er individuelt når kommer tilbake men ja det hjelper å få stoppet melken. Jeg fikk ikke mensen før det var gått fire mnd, renselsen varte i seks uker for meg, så trur det er veldig individuelt. Men hvis du tenker på graviditet, så er det også veldig forskjellig, noen kan bli gravide lenge før de får første menstrasjon. Så lenge renselsen er over er det bare begynne å prøve på nytt fikk jeg beskjed om. (Vil bare si at jeg trengte ikke å komme borti mine heller får att det lakk melk, kunne til og med sprute på speilet når jeg skiftet, men som sagt forsvant etter jeg hadde på stramt konstant i en uke.
 
Og kondolerer så mye med tapet ditt❤️❤️❤️ Alle ord er fattige i den sorgen man står i❤️
 
Kondolerer så mye med den lille! :Heartred
Jeg fikk noe som så ut som en stor støttebandasje på sykehuset som jeg måtte tre på meg. Den var veldig veldig stram. Fikk den med en gang vår lille jente var ute (uke 21+3) og jeg har sålangt ikke merket noe til melk så tror kanskje vi fikk stoppet det tidsnok..
 
Back
Topp