Melkemengde pr måltid

Ladybaby

Flørter med forumet
Hei

Jeg ammer min ca 2 måneder gamle sønn i en halvtime hver gang han skal ha mat. Har testet ut å pumpe for første gang nå, og flaska på 125 ml ble over full når jeg skulle tømme meg. Så merker at han får i seg minimum 125 ml hver gang jeg ammer han. Han har lagt veldig greit på seg, så regner med at alt er i orden. Må kjøpe større flaske og pumpe for å se hvor mye han virkelig får i seg til en annen gang. Noen andre så vet hvor mye deres ca 2 måneder gamle baby får i seg?

Hei:)

jeg står opp hver natt og pumper meg, og jeg har da ca 340 ml tilsammen på begge puppene. 
MEN... det er da ca 6-7 timer siden puppene er tømt sist vel og merke:)
Men gutten min går opp mellom 200 og 300 gr hver uke, og begynner å få skikkelige bollekinn nå:)

for noen uker siden når jeg pumpa hyppig hadde jeg ca 100 ml pr pupp etter et par timer etter at jeg hadde ammet:)

De gangene jeg har pumpet, så har jeg fått ut 180-200 ml fra en pupp.. Guttungen her vokser utrolig mye, og har skikkelig bollekinn, så tror han får i seg masse per måltid :) og de siste kveldene/nettene har han sovet 8-9 timer sammenhengende :)

Spennende å høre hvordan jeg ligger ann , jeg får kjøpe meg ei større flakse å finne det ut :)

oi, så mye dere får..! Jeg får som regel bare 100-120 ml, men jeg pumper aldri lenger enn 30 min da. Så det blir jo ikke helt tomt :P Kanskje min piser mindre

er vel forskjellig hvor mye de spiser ja. Noen spiser kanskje mindre men oftere også? Når jeg pumper kommer det ca 100-125 ml, og når han får mat fra flaske så er det noe sånt han spiser per måltid. Men er veldig forskjellig hvor lenge han spiser også, om kvelden kan han ligge lenge ved hvert bryst, og spiser gjerne hyppigere enn om dagen. Han er 2,5 mnd.

Back
Topp