Melkekutt på natt!

lennypenny

Forumet er livet
VIP
September 2012
Drikker deres små fortsatt melk når de skal sove og ellers i løpet av natten?
Det gjør min.. Og jeg vil at han skal slutte nå!
Han får masse frukt,grønt og mat i løpet av dagen. Nesten så han spiser mer enn meg til tider. Hehe.
Men,er ganske småspist da:)

Legger han til 18.30-19.00 og har gitt han 150ml vann,og 60 ml melk som er lunken.
Altifra 22-02.00 vil han ha mer. Og han gir seg ikke. nekter rent vann!!!
Hvordan gå frem? Skal jeg gi bare vanne ut mer og mer?
Har deres sluttet av seg selv evt?
Han vil ikke ha smokk,og har aldri brukt det.

Hmm. min våkner enda å vil ha pupp på natta opp til 2-3 ganger enda :O! han nekter å slutte med puppen !! han begynner jo å bli litt stor nå så følger med på denne tråden jeg å for jeg å trenger råd :P

Vi slutta vel med melk på natta i september tror jeg. Merka det var bare for kosen og ikke behovet, for det var bare av og til. Og før leggetid var vel i november, tror jeg. Fikk vann i tutkopp og så rett i seng. Protesterte litt noen kvelder, men det gikk seg til. Merket fort stor forskjell på kvaliteten på nattesøvn etter vi slutta med flaske.

Vi slutta vel med melk på natta i september tror jeg. Merka det var bare for kosen og ikke behovet, for det var bare av og til. Og før leggetid var vel i november, tror jeg. Fikk vann i tutkopp og så rett i seng. Protesterte litt noen kvelder, men det gikk seg til. Merket fort stor forskjell på kvaliteten på nattesøvn etter vi slutta med flaske.

Åh så deilig. Da får dere sove godt også ;) Det er min drøm.
Han våkner noen ganger flere ganger også. Kjipt. Jenta på 4mndr er myyyye roligere enn han,så hadde vært deilig å sove i maaange timer uten å bli vekket.

Her kuttet vi natt ammingen i julen og har ikke fått tilbud om annet enn vann om natten....
Har en tutekopp med vann i sengen og viss hun våkner drikker hun litt og sover videre:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Han har ikke fått noe på natta siden han begynte å sove fulle netter. Da var han rundt fire måneder. Om han våkner, roer han seg med smokken.

Mi slutta for lenge siden, på natta rundt 5-6 mnd. Slutt helt med kosemelk før ho var året.
drikker melk da, bare selv og kald.

Det med å få melk på natta er bare for kos, ha mindre og mindre melk i flaska og prøv gi vann tilslutt...det gjorde jeg....blir sikkert en kamp i starten, mn det vil lønne seg før søvn til litt ;)

Jeg er også oppe om natta å ammer... Jobber fullt, så begynner å bli sliten.
Er oppe 1-3 ganger hver natt, men hun fåt kun pupp en gang. Men må bysses og koses i søvn de andre gangene...

Jeg jobber med å slutte å amme helt nå, så natta er den siste som ryker nå snart.
Nettopp kuttet ut kveldsammingen, så må vente til det går bra før jeg tar vekk siste...
Og så må jeg manne meg opp til å ta kampen, for det blir nok mye skrik:/
Snuppa mi er ei skikkelig puppejente...

Vårs gutt får en flaske melk på kvelden, han koser seg sååå med den så den skal han få ennå en stund, er liksom det siste igjen ut av det å være baby... Ellers så løper han avgårde, snakker, danser å synger dagen lang. Spiser all mat selv å vil ikke ha hjelp til noe lengere :-P Vi kuttet nattmatingen til han i jula, da sa faren klart i fra at nå gidder han ikke mer. Hehe, så da var det to netter med sutring så var det over og glemt, ikke våkna på natta å grått etter melk etter det, HURRA!! :-D Noen netter våkner han å vil ha smokken da. Men det vi gjorde når vi kutta nattmaten var egentlig litt tilfeldig, vi var hos broren min i jula å da måtte vi ligge på samme rom alle tre (lille sover på eget rom til vanlig) når han våknet på natta å startet sutringen stakk jeg en hand i senga å strøk han på kinnet å ga han smokken å sa shh, nå er det natt, gjorde dette i en halv times tid føste natt og kanskje 5-10 min andre natta. Han roet seg ned med en gang han så vi sov sammen med han. Når vi kom hjem til vårt eget sov han som bare det, veldig heldig har vi vært :-)

Back
Topp