melkeintoleranse

biddy

Glad i forumet
Hei.
Kan ein utvikle melkeintoleranse når ein er gravid?

Eg har i 2 svangerskap før våre dårleg når eg har drøkke melk, kvalm å små dårleg i magen. Og i ditta svankerskape får eg kjempe ilt i magen etter et glass med melk. Eg får diare når eg eter andre melkeprodukt som yogurt eller vaffle laga av melk.
Eg har alti drøkke masse melk uten å kjent noko til dette før men sonen min hadde melkeprotein intoleranse fra fødsel til ca 4 år. Og Mamma og alle onklane mine har en eller anna form for allergi mot melk el kron osv.

Eg fårstår at du ikkje kan sette noko diaknose also men har du hørt før om andre som har fått det under svangerskap?
 
Hei.
Kan ein utvikle melkeintoleranse når ein er gravid?

Eg har i 2 svangerskap før våre dårleg når eg har drøkke melk, kvalm å små dårleg i magen. Og i ditta svankerskape får eg kjempe ilt i magen etter et glass med melk. Eg får diare når eg eter andre melkeprodukt som yogurt eller vaffle laga av melk.
Eg har alti drøkke masse melk uten å kjent noko til dette før men sonen min hadde melkeprotein intoleranse fra fødsel til ca 4 år. Og Mamma og alle onklane mine har en eller anna form for allergi mot melk el kron osv.

Eg fårstår at du ikkje kan sette noko diaknose also men har du hørt før om andre som har fått det under svangerskap?
Hei!
Symptomene du beskriver tyder jo på at kroppen din ikke tolererer melk særlig godt. Det er nok fornuftig å ta disse tegnene på alvor, og jeg vil foreslå at du diskuterer det med fastlegen din neste gang du er til svangerskapskontroll. Det at det er blitt så tydelig i svangerskapet, kan jeg ikke forklare. Håper imidlertid at du kan finne ut av det, slik at du kan unngå disse plagene. Ønsker deg lykke til med svangerskap og fødsel. Håper dufår en fin tid framover. Beste hilsen Elin
 
Back
Topp