Uff, så kjedelig, det er så slitsomt for alle!
Det var barnelegen som sa det med soya. Ble litt mismodig da jeg skjønte at alle de gode etniske sausene jeg har i skapet måtte bli stående inntil videre, men kjenner jeg gjør hva som helst for at dette skal bli bedre. Hønsefond og curry paste er forøvrig uten soya, så i helgen ble det en supergod thaigryte med kokosmelk her. Da var motet på topp igjen

Ellers går det i stekt ris, hjemmelagde supper og litt kjipere varianter (les: dropper sausen...) av middagen som mann og barn får. Synes igrunn det går ganske greit. Tenkte å teste ut hvit saus på havremelk en dag. Det blå softsmøret er uten melk og soya og kan brukes til både steking, baking og på brødskiva. Takk og lov for gode alternativer
Det største tapet for min del er den deilige kaffe latten jeg pleier å kose meg med på morgenen, den var virkelig ikke det samme med havremelk eller mandelmelk (litt som kaffe med havregryn/marsipan

), så nå går det i ammete istendefor
Det er en gruppe på Facebook som heter "Barn med melkeallergi". Der er det masse gode tips. Jeg ble lagt til av ei venninne, men regner med at en kan be om medlemsskap også. Hvis ikke får du sende meg en pm, så kan jeg legge deg til.
Vi har sett en bedring her, spesielt i huden, men fortsatt mye skriking og magevondt. Melkeproteinet kan viss sitte i kroppen i opp til åtte(!) uker, så bare å smøre seg med tålmodighet. Masse lykke til til dere!