Surita
Elsker forumet
Guttungen her tåler ikke melk og jeg har etterhvert funnet ut at jeg selv tåler det ganske dårlig. Så i kveld fikk jeg et anfall av noe galskap og tømte vanlig ris i en gryte og tømte oppi rismelk og vann. Heiv oppi en skje med vaniljesukker for å få det til å smake litt søtt og godt. Har sett på de grøtposene man får kjøpt at det står vanilin... så da må vel vaniljesukker gjøre nytta tenkte jeg. Hihihi.... Kokte og kokte på den greia for å se hva det ble av det. Etter en halvtime med koking og litt etterfylling av rismelk og vann for å få riktig konsistens så heiv jeg på litt kanel og smakte. Det ble faktisk veldig godt jo! [:D] Det har helt riktig konsistens og smaker bare litt mer ris enn jeg er vant til. Hehe...
Så konklusjonen er at både jeg og lillegutt med god samvittighet kan spise risgrøt til jul vi også. [:D] Tenkte bare å dele sånn i tilfelle det er flere her med barn som har melkeallergi og som lurer på et lurt alternativ til risgrøt i jula. [:D]
Så konklusjonen er at både jeg og lillegutt med god samvittighet kan spise risgrøt til jul vi også. [:D] Tenkte bare å dele sånn i tilfelle det er flere her med barn som har melkeallergi og som lurer på et lurt alternativ til risgrøt i jula. [:D]