Melkefri barnegrøt.

ORIGINAL: shybert

nestle har en og, kornblanding med eple tror jeg den heter

Denne blir ikke produsert lenger. Brukte den til Lukas for den var eneste rimelige grøt uten melk. Den forsvant fra butikkene så jeg ringte Nestle og spurte, fikk til svar at de ikke produserte den lenger for de hadde flyttet produksjonen og grøt uten melk var visst mye mer ressurs krevende å lage så det hadde de kuttet ut.

Vi kjøper melkefri grøt i Sverige.
Der har de et merke som heter Enago-de har to typer melkefri grøt og en type melkefri velling.
Så hvis du bor i nærheten av Sverige,så er det et godt alternativ i alle fall.

ORIGINAL: mayamy

Du får kjøpt melkefrie barnegrøter på helsekosten. Holle barnegrøt.

De bruker vi også. De er dessverre ikke jernberiket, men hirsegrøten inneholder jo en del jern naturlig. Ellers har jeg laget grøt selv noen ganger, tar ikke mange minuttene.

da må jeg inn på helsekost å prøve grøtene der.
her får fruen sinlac i velling, og maisgrøt som lunch...
virker ikke som hun synes det er sånn kjempesnadder........

så ris grøt uten melk fra nestle di hadde den på kiwi den lå sammen me barne maten:)

Åh da får vi bruke mer forsiktigt med den, hun er 15 mnd men spiser grøt en gang i blant og vi har bare 7 pakker igjen av den

ORIGINAL: cassie sin mamma

så ris grøt uten melk fra nestle di hadde den på kiwi den lå sammen me barne maten:)

den er med skummetmelkpulver i.... ?

maisgrøten fra 4 mnd på butikken er uten melk fordi den skal blandes med melk :)

ORIGINAL: *HeffaOgMini*

maisgrøten fra 4 mnd på butikken er uten melk fordi den skal blandes med melk :)

i know.
og siden snuppa har melkealergi, så må vi blande med nutramigen, og da smaker det DRITT!

ORIGINAL: vwengel

i know.
og siden snuppa har melkealergi, så må vi blande med nutramigen, og da smaker det DRITT!

Hvor lenge har hun fått Nutramigen? Her går det ned på høykant nå og når hun blir 4-6 måneder må jeg lage mye grøt selv med Nutramigen? Blir det å smake dritt da, eller går det bra siden hun liker det nå tror du?

ORIGINAL: Persillen

i know.

Hvor lenge har hun fått Nutramigen? Her går det ned på høykant nå og når hun blir 4-6 måneder må jeg lage mye grøt selv med Nutramigen? Blir det å smake dritt da, eller går det bra siden hun liker det nå tror du?

ellie liker nutramigen hun altså, og virker ikke som det plager henne stort...
MEN, hun fikk vanlig grøt ved en glipp (jada min feil... ) og hun var heeeelt på styr....! hyla etter mer, enda hun hadde i munnen...

den maisgrøten skal blandes med mme ja... eller mm om man har det.
ellie har fått nutramigen siden i juni. :)

ORIGINAL: Persillen

i know.

ellie liker nutramigen hun altså, og virker ikke som det plager henne stort...
MEN, hun fikk vanlig grøt ved en glipp (jada min feil... ) og hun var heeeelt på styr....! hyla etter mer, enda hun hadde i munnen...

den maisgrøten skal blandes med mme ja... eller mm om man har det.
ellie har fått nutramigen siden i juni. :)

Aha, skjønner skjønner... Fått smaken på vanlig grøt hun da? Får huske å være påpasselig med grøten, men håper på å lage mest mulig grøt selv. [:)]

ORIGINAL: cassie sin mamma

den er med skummetmelkpulver i.... ?

er ikke siker bare så det sto melke fri eller mot melke alregi..like før e må ned på butiken å sjeke i mora:_)er ikke sån pake..er bare en posel iksom..så det tilfeldig vis i går da e var å så etter baby mat te gubben:-P han spiser dety om dagen siden han e opperert...

Holle barnegrøt har mange typer...

Back
Topp