Melkedonor

Sjokokvinne

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Sensommerbarna 2016
Jeg hadde jenta mi på fanget for noen uker siden. Hun var god og mett og sov, men det sprutet melk ut til alle kanter likevel, og sånn har det vært hele tiden. Tenkte at nå må jeg bare ringe melkebanken og bli melkedonor.

I møtet med melkebanken sa damen at jeg måtte levere 4 liter melk i mnd, men de godtok også 3. Jeg fikk sjokk, men tenkte at jeg skulle prøve å få til det.

En periode fikk jeg 250 ml melk hver dag, men nå har det gått ned til at jeg får ut 150 ml annenhver dag! Er ikke mer igjen når hun er mett, og jeg pumper på morgenen når hun sover og puppen er stappfull. Jeg klarer ikke 3 liter i mnd.

Så leser jeg denne artikkelen der det står at det ikke er noen krav om hvor mye melk, for de er glade for det de får. Hvordan kan kravet være så mange liter for å være melkedonor? Jeg vil gjerne være det, for jeg har ofte masse ekstra melk, men det blir et stort press å pumpe ut så mye melk og ha en fornøyd baby samtidig. Det går ikke!

Noen andre melkedonorer som opplever det sånn? Kan jeg ringe og si det som det er at jeg har mye melk, men ikke SÅ mye, og heller kan pumpe når det er noe til overs?

Ingen erfaring men dumt dersom de som vil og har mulighet å bli donor blir avvist, det er jo så viktig for de små som trenger det;)

Det var aldri krav om liter i mnd da jeg meldte meg, men man burde leverte ganske regelmessig forsto jeg (jeg ble avvist pga blodprøven viste at jeg hadde cmv-virus)

Det var aldri krav om liter i mnd da jeg meldte meg, men man burde leverte ganske regelmessig forsto jeg (jeg ble avvist pga blodprøven viste at jeg hadde cmv-virus)
Jeg har ikke hørt noe fra blodprøven så regner med alt er bra. Det er tragisk at det skal være krav om det. Men regelmessighet sa

Ikke sånn veldig regelmessig levering , men altså at man hadde overskudd jevnt over, og ikke stresset med det. Og leverte da noe det passet, men husker ikke hvor ofte / mye om gangen, bare at det skulle være litt system på det.

Ulike steder har nok ulike rutiner, og dette er snart 7 år siden så mye kan ha endret seg i Bergen også. De skulle utvide til å kunne ta fra oss med cmv også etterhvert, men hadde ikke det for fire år siden.

Det var ikke noe krav om det når jeg var donor i 2008 iallefall...

Har snakket med sykehuset og forklart hvordan det ligger an. De sa at jeg bare kan fortsette å prøve hvis jeg ønsker det. Det viktigste er jo at min egen baby får den melken den skal ha. Så jeg fortsetter, og pumper når det er noe ekstra der :)

Back
Topp