Melkebelegg... ???

popi

Forelsket i forumet
Jeg gir nå snuppa mi mme på heltid.. Hun har hele tiden hatt litt melkebelegg... det er jo helt normalt. (hadde det også når jeg ammet) men det er så mye hun har stakar!!! til tider lukter det skikkelig melk. Kan man ta bort noe av dette??? det meste ligger jo på tungen hennes? eller skal det bare være sånn?

min har også litt på tungen. men de kan jo også få sopp i munnen og det er vel også hvitt, eller hvite prikker. kan det vær det?

jenta vår har sopp i munnen. hvitt belegg. [&:]

hvordan merker man at det er sopp da?

slik jeg har forstått det har babyen ofte hvitt belegg i ganen samt på tunga, og mora (du) kjenner stikkinger/vondt i brystvorta før/etter amming...

om du kjenner/ser dette bør du sjekka opp det?

en måte å behandle det på er å smøre blå farris (anbefalt av lege) på tunga til ungen, og canesten på brystvorta til mor (trenger ikke å vaskes bort)...

Sopp/trøske ser ut som et hvitt belegg på tunga og litt hvite prikker på innsiden av kinn/lepper ev. Kan også få sopp i bleieomr for soppen sprer seg i tarmsystemet. Ikke farlig. Legen sa at hos nyfødte går soppen stort sett over av seg selv etter 8 uker. men snuppa mi fikk det etter antibiotikakur så da er det litt vanskligere å bli kvitt det-har gått på med. 4 ganger om dagen i 2 uker nå-ingen bedring[&:]

Back
Topp