Melkebank

Yucca1

Forelsket i forumet
⭐ Julestjernene 2020 ⭐️
Hei!
Er det noen her som har erfaring å dele ang. å donere melk?
Det virker som jeg har mer melk enn min baby trenger, så jeg vurderer om jeg skal pumpe og donere eller ikke. For om jeg begynner å pumpe i tillegg til å amme så vil jeg jo stimulere til mer melk.
Er det mye styr? Må man registreres og testes og alt før man kan starte? Eller kan jeg pumpe nå og fryse ned for så å bli testet og alt når jeg leverer fra meg melken?
Skjønner at alt må gjøres hygieneisk riktig og alt det der.
Tenker på de små søte som virkelig trenger dette, og om jeg har mer enn vi trenger så hadde det vært fint å kunne hjelpe:Heartred
 
Så fint du vil donere. Tror jeg har hørt at man får utstyr fra sykehuset til bruk, men ikke sikker. Har du funnet ut av det?
 
Jeg donerer! Man tar kontakt og kommer inn for en samtale og blodprøver. Får med deg utstyr og får leie pumpe :)
 
Sniker har donert og vurderer det igjen. Du må ta kontakt i forkant pga de må sjekke blodprøver av deg om slik de kan bruke melken. I Stavanger fikk jeg låne utstyr, alt jeg trengte av engangs utstyr, samt de kom hjem og hentet etter avtale. Litt plass i fryseren er jo en fordel.

ikke mye stress men måtte legge det inn hverdag på et vis. Og mindre melkespreng og sånn.

måtte ta blodprøver hver tredje uke pga jeg var negativ på noe som mange var positive på men de dekket alle utgifter
 
Back
Topp