Melkebank

allumia

Forelsket i forumet
Nylig registret meg som melkedonor. De fleste melkebankene i landet har stor bruk for mødre som nylig har født.

Oppfordrer alle som føler de har kapasitet til å kontakte sin lokale melkebank! Akkurat DU kan bidra til at prematur og syke nyfødte får en verdifull påfyll av næring :)

Jeg har tenkt på det.

Hvor ofte må du opp på sykehuset?
Hvor fersk må melken være?
Hva er litersprisen?

Jeg har tenkt på det.

Hvor ofte må du opp på sykehuset?
Hvor fersk må melken være?
Hva er litersprisen?

Tror det er forskjellig fra sted til sted.
Jeg gir til Rikshospitalet. De har ingen minimumskrav for å gi. Melken fryses i bokser man får utlevert der. Når boksene er fulle leveres alle til banken. Mener det var 150kr/liter.

Får utlevert alt utstyr man trenger.

Når begynte du å gi? Evt hvordan legger du opp til å pumpe ut overskudd? Har lyst å gi men vet hvordan æ evt skal legge opp dagen eller ammingen

Når begynte du å gi? Evt hvordan legger du opp til å pumpe ut overskudd? Har lyst å gi men vet hvordan æ evt skal legge opp dagen eller ammingen

Hvis du uansett har mye melk og bør blokkamme for å hindre at babyen får for mye formelk, så kan det være veldig greit å amme i tvillingstllling og pumpe dey andre brystet samtidig - for eksempel.

Jeg begynte 1 uke etter fødsel. Da var jeg helt sikker på at ammingen var godt etablert.

Så langt har jeg lagt inn en runde med pumpen på formiddagen når baby sover. Ammer han først, så tar jeg en dusj og setter meg ved pumpa. Får ut 40-50ml foreløpig. Fryser dette ned i bokser som melkebanken har utlevert, og skal levere på sykehuset når jeg har fått nok fulle bokser.

Back
Topp