Melkeallergi?

Hot*Mama

Gift med forumet
Noen som kan litt om melkeallergi?[:)]

Har akkurat fått beskjed av legen at jeg ikke tåler melk, men fikk ingen veiledning om hva jeg fortsatt kan spise og hva jeg må holde meg unna! Må jeg kutte ut alt av meieriprodukter, eller er det noe jeg fremdeles kan ha?[8|]

lillegutt har fått påvist melkeallergi..og får nå nutramigen. Og spiser hollegrøt, siden den ikke inneholder melk.
Fikk inntrykk av at du ammer.. (det gjør ikke jeg).. men tror nok du bør holde deg unna meieriprodukter da ja.
Har dere ikke fått henvisning til en ernæringsfysiolog?

så etterpå at det var du og ikke barnet som hadde fått melkeallergi... da er jeg nok ikke mye til hjelp.

ORIGINAL: mayamy

lillegutt har fått påvist melkeallergi..og får nå nutramigen. Og spiser hollegrøt, siden den ikke inneholder melk.
Fikk inntrykk av at du ammer.. (det gjør ikke jeg).. men tror nok du bør holde deg unna meieriprodukter da ja.
Har dere ikke fått henvisning til en ernæringsfysiolog?

så etterpå at det var du og ikke barnet som hadde fått melkeallergi... da er jeg nok ikke mye til hjelp.

Ikke ammer jeg heller- men ellers takk for hjelpen![:D][:D]

Du bør holde deg unna alt med melk ja!! Det finnes kokebøker og diverse på bokhandlere som du kan kjøpe, og det står en del på internett om jeg ikke tar feil.

Har ikke melkealergi selv, så vet ikke så mye om det, men har en venninne som har det. Hun spiser ingenting med melk, men kjøper soyamelk om det er noe hun skal ha melk i (sauser og sånt) det finnes også smør uten melk f.eks. + de gilde sine lett pølser er det ikke melk i. Eldstemann har en jente i klassen som har melkeallergi, så da har jeg måttet handle inn slik at hun kan spise det de andre spiser i selskap.

Lykke til [:D]

Dyttsann![:D]

kjøp rismelk eller soyamelk - den finnes både som drikkemelk med og uten smak, som spesiell matmelk (bruker du den vanlige blir sauser og sånt ofte litt tynne), som fløte og som yoghurt.
Du får sjokolade uten melk
Du får pålegg uten melk.
Du får ost uten melk - osteerstatning, både smørbar og skivet..

Kjøper du posesauser - så velg de du skal tilsette MASSE melk i - da er det mindre melkepulver tilsatt i selve sausen.
Kjøp smør uten melk..

Fant denne siden, har ikke sett der selv så kan ikke vurdere innholdet, men det går jo an å søke rundt på nettet..
http://www.matoppskrift.no/sider/Melkesok.asp

ORIGINAL: Dollface™

kjøp rismelk eller soyamelk - den finnes både som drikkemelk med og uten smak, som spesiell matmelk (bruker du den vanlige blir sauser og sånt ofte litt tynne), som fløte og som yoghurt.
Du får sjokolade uten melk
Du får pålegg uten melk.
Du får ost uten melk - osteerstatning, både smørbar og skivet..

Kjøper du posesauser - så velg de du skal tilsette MASSE melk i - da er det mindre melkepulver tilsatt i selve sausen.
Kjøp smør uten melk..

Fant denne siden, har ikke sett der selv så kan ikke vurdere innholdet, men det går jo an å søke rundt på nettet..
http://www.matoppskrift.no/sider/Melkesok.asp

Tusen takk søda![:D]

ORIGINAL: lingeling

ORIGINAL: Hot*Mama

Noen som kan litt om melkeallergi?[:)]

Har akkurat fått beskjed av legen at jeg ikke tåler melk, men fikk ingen veiledning om hva jeg fortsatt kan spise og hva jeg må holde meg unna! Må jeg kutte ut alt av meieriprodukter, eller er det noe jeg fremdeles kan ha?[8|]

du har rett på å få veiledning hos en ernæringsfysiolog![;)] man skal ikke "prøve og eksperimentere" på egen hånd hva man skal erstatte melkeprodukter med... melk innehoolder så mange av de næringsstoffene vi trenger hver dag så d er ikke lett å vite hva man skal spise istedet for å få like mange av de næringstoffene!

Er sant det, er sannelig ikke lett og vite- gikk bare ut derifra som ett spørsmålstegn jeg![;)] 

Back
Topp