Melkeallergi

mummy4ever

Elsker forumet
Jeg er redd for at sønnen min har melkeallergi. Han har helt siden fødselen vært hard i magen. Først fikk han maltekstrakt i melka (fikk mm kun i 4 uker), når vi begynte med grøt fikk han sviskepure i grøten.
Nå drikker han ikke så masse melk lenger, men får fremdeles sviskepure i grøten.

De siste månedene har han vært så hard i magen at han ligger og presser med hele kroppen. Blir kjempe klam og hylskriker. Vi skifter gjerne opptil 10 bæsjebleier noen dager med bittesmå klumper i :(
Dessuten er bæsjen som kommer ut litt sølvfarget...

Jeg håper virkelig ikke det er melkeallergi, men vi skal heldigvis til legen i morgen og hun MÅ finne ut hva som er galt!

Jo forresten, grunnen til at jeg tror det er melkeallergi først nå er fordi han gjerne får vondt i magen etter lunsj, og det er det måltidet han får mest melk...

Huff da! Stakar liten! Ikke godt når de små har vondt! [&:]Får håpe dere blir litt klokere hos legen! Og om det er allergi, så har dere noe å forholde dere til![;)]

Lykke til![:D]
Klem fra AC

Grunnen til han har vondt kan jo være at han ikke får ut avføring å at den er hard. Har hatt samme problemet her også. Nå stapper jeg i malt så det suser i alt jeg gir han. Det funker, men hvis jeg går litt ned på mengden så blir det hardt igjen....

Vet at søsteren min sin lillegutt (han er 1,5 år) sliter med det samme, og der har de fått avkreftet melkeallergi. Kan være greit å få testet uansett, men håper jo for deres del at det ikke er det - det er jo tross alt litt "styrete" med sånne matallergier

Og så håper jeg selvsagt at dere får orden på magen hans snart!

Ja trasige greier. Men til oss sa sykehuset at det ikke går an å teste dem for melkeallergi når dem er så små pga den alltid vil vise negativt, men at barnet kan ha det allikevel. Derfor må man bare prøve med å uten for å se reaksjoner osv... [&:]

Vi har nå vært hos legen, og jeg kan ikke si jeg er så veldig fornøyd. Hun sa at 95% av alle små barn har vondt i magen, og at 50% av disse blir bra etter 1 år... Så det var ikke så mye vi kunne gjøre. Malt har vi prøvd, men syns ikke det virket. Sviskepure syns jeg heller ikke hjelper... Så hva vi gjør nå vet jeg ikke.

Det jeg syns er så rart er at han i det siste har blitt så veldig mye værre :(

Og når jeg sa det var sølvaktig bæsj, reagerte hun ikke engang... Er det normalt det da?? :(

ORIGINAL: LiseRn

Vi har nå vært hos legen, og jeg kan ikke si jeg er så veldig fornøyd. Hun sa at 95% av alle små barn har vondt i magen, og at 50% av disse blir bra etter 1 år... Så det var ikke så mye vi kunne gjøre. Malt har vi prøvd, men syns ikke det virket. Sviskepure syns jeg heller ikke hjelper... Så hva vi gjør nå vet jeg ikke.

Det jeg syns er så rart er at han i det siste har blitt så veldig mye værre :(

Og når jeg sa det var sølvaktig bæsj, reagerte hun ikke engang... Er det normalt det da?? :(

Hei

Jeg har lest et eller annet sted at de kan bli ekstra harde i magen i den perioden hvor de driver og strever litt med å lære seg å gå eller krabbe. Aner ikke hvorfor, men det stod noe om det i en bok jeg leste. Jeg har også en som er ekstremt hard i magen innimellom. Hun blir helt mørkelilla i ansiktet når hun sitter og presser, og noen ganger kommer det da ingenting.. Har lagt merke til da at hvis hun får seg en skikkelig aktiv time på gulvet med leking,gjerne at hun klatrer over meg osv og herjer skikkelig, så kommer bæsjen.. Så min erfaring er at fysisk aktivitet kan gjøre det LITT lettere ihvertfall.

Lykke til forresten. Ikke gøy det der..
hilsen meg

ORIGINAL: skrottlå

Hei

Kan ikke la vær å svare på dette innlegget.. IKKE høyr på legene. Di vet ikke alltid det beste. Gutten min har netopp fått påvist melkeallergi. Etter 8 månader uten resultater på sjukehuset!!!!! Vi var hos fotsoneterapi,og han kunne kjenne hva gutten feilte!!

Vi har kuttet melken og gutten er så å si HELT fin. Sover godt om nettene og er fornøyd!!

Legene hadde ikke tru på at det var melkeallergi....blir sååå irritert,tenk kor vondt han må ha hatt det...helt siden han var 1 år.....

Men det hørest faktisk ut som om dette kan vær cøliaki eller Melkeallergi!!! Jeg ville prøvt meg fram litt på egenhand....Kutt alt av vanlig melk og melkeprodukt!!! Gi soyamelk minimax til erstatning +ha dette i matlagingen din. Funker ikke dette over en 2 ukers periode kan du prøve glutenfritt!!!! Tenk på den lille....ikke la legene stoppe deg....ikke god ta at slik som dette skal det liksom vær,for det SKAL det ikke.

Gjør det du føler er best,ungen skal ikke ha det vond,det er en grunn,det gjelder bare å finne den!!

Jeg hjelper gjerne.......Bare si dersom du trnger noen gode råd!!

Lykke til, mvh Renate.

Men legen sa at symptomene jeg sa ikke lignet melkeallergi..

Men hvis det ikke snart hjelper litt så skal jeg kutte ut melk og finne ut om det kan være det!

Må si at han faktisk hadde en løs bæsjebleie i dag etter middag da. Uten å presse så fælt :)

hei
gutten min også hadde mye problem med magen .vi har vært hos lege og han tatt prikke test fra gutten min (allergi test mot egg , soya ,melk husker ikke helt men det var mange prøver som han tatt den og det var så lett bare brukte neon stikk (tatt di ikke blod ) og etter 15 minutter han gav oss resultat og heldigvis var de ikke allergi , jeg anbefaler deg og gå til lege igein og ta den prøve den er 90prosent sikker  .jeg tror ikke den er cøliakii heller hvis noen har cøliaki 1 :  går ikke opp i vekt , lav blod prosent og er slapp og er så lav im vitamin bB12 ,og kan ikke absorbere vitaminer og mineraler men hvis gutten din har god vekt og er aktiv og utviklingen er bra ,da trenger du ikke beskymre deg ,den kan være melk intoleranse , og hvis den er intoleranse legene finner ikke den dessverre .bare mass til legen ,tar den prøve som jeg sagt ,det er bedre at man vite hva er galt
lykke til

Jeg håper du får svar på det snart, for ofte er det verste å ikke vite. Da er det jo ingenting du kan gjøre for å gjøre det bedre og du kan risikere å gjøre det verre. Det var jo mange tips i denne tråden så du har litt å prøve. Lykke til!

Takk for alle svar folkens! Jeg skal ta det opp med legen på helsestasjon på 1 års kontroll hvis det ikke blir bedre! Men i dag så kom det løs bæsj...så jeg blir ikke klok på han lille [8D]

Hei
La merke til at du skrev at det var sølvaktig bæsj.. Bruker du zinksalve? Jeg har nemlig aldri hatt bruk for å bruke zinksalve før nå den siste uka. Da har jeg lagt merke til at bæsjen blir litt sølvfarget, men det tror jeg er fra salven. Er jo ikke sikkert det er det samme du mener, men jeg tenkte bare jeg skulle nevne det..

Back
Topp