Melkeallergi

Lykke2014_2018

Betatt av forumet
Hei,

Pga mye gulping, gråting og mye luft i magen lurte hs om han hadde melkeallergi. Jeg sluttet å spise melkeprodukter i 2 uker og han fikk spesiell mme. Han var da ca. 1 mnd. I de 2 ukene kjente jeg/vi ikke noe forskjell. Så det endte med at han ikke hadde melkeallergi. Men han er nå 14 uker og jeg fullammer, men slitter fortsatt mye med gulping, gråt( blir godt humør etter bæsj) og vrenging (luft). Men barnelegen sa at han har kolikk. Fikk da spørsmål fra 2 venner som de har barn med melkeallergi, om han virkelig ikke har melkeallergi. Siden han har løs avføring. Men har ikke alle babyer løs avføring?

Sorry hvis jeg har skrevet litt rotete[emoji17]

Er det flere som har det problemet? Bør jeg undersøke nærmere?

Flere som jobber med alternativ medisin anbefaler alle som ammer å holde seg unna alt som inneholder kumelkprotein. Er det allergi hos mini så er 2 uker for lite. Anbefaler semperdråper, det har vist seg å være effektivt hos.babyer med kolikk. Og følg Lilleminis pp snap/insta :)

Flere som jobber med alternativ medisin anbefaler alle som ammer å holde seg unna alt som inneholder kumelkprotein. Er det allergi hos mini så er 2 uker for lite. Anbefaler semperdråper, det har vist seg å være effektivt hos.babyer med kolikk. Og følg Lilleminis pp snap/insta :)

Hmmm, jeg har følgt hva hs sagt til meg. Jeg har tenkt å ringe fastlegen om eventuelt henvisning til videre undersøkelse. Men takk for svar og info[emoji254]

Forresten hvem er Lilleminis? Hvilke hjelp/råd kan jeg få?

Forresten hvem er Lilleminis? Hvilke hjelp/råd kan jeg få?
Lilleminis er helsesøster med mye info om baby. Gode råd til å roe utrøstelig baby, soveråd som er skånsomme og alltid går ut på at baby skal føle seg trygg. Hun tar opp mange forskjellige temaer. Se igjennom hennes gamle innlegg på Instagram, og hun har noen fine blogginnlegg også.

To uker er for lite å holde seg unna melkeproteiner får å kinne konkludere. Mener det kan ta opp til 6 uker før det er ute av systemet.

Back
Topp