Melkeallergi baby

nuttakanutta

Forumet er livet
Junibarna 2015
Hvor raskt er det mulig å merke forskjell? Vi startet med melkefri kost på torsdag. Jeg ammer enda så baby får jo enda litt melkeprotein fra meg. Men i natt er første natta hun har sovet rundt.. Lurer på om det er tilfeldig eller om det kan ha med kosten. Baby er 10 mnd så hovedernæringen er jo fast føde.

Og ja jeg vet jo ingen kan si helt sikkert hva det var som gjorde det. Men derfor lurer jeg på om noen har merket bedring så raskt..? Etter mitt hode er det egentlig litt for tidlig?

Ved melkeallergi så skal du som ammende være helt melkefri også. Da skal alle plager være helt borte etter 2-3 uker, hvis barnet ikke har fått i seg noe med kumelkproteiner.

Men det vil hjelpe mye å redusere. Og mange vil oppleve stor bedring etter bare noen få døgn. Men helt bra vil det kanskje ikke bli. Kommer helt an på hvor sensitiv barnet er (hvor allergisk) og også alder.

Ved melkeallergi så skal du som ammende være helt melkefri også. Da skal alle plager være helt borte etter 2-3 uker, hvis barnet ikke har fått i seg noe med kumelkproteiner.

Men det vil hjelpe mye å redusere. Og mange vil oppleve stor bedring etter bare noen få døgn. Men helt bra vil det kanskje ikke bli. Kommer helt an på hvor sensitiv barnet er (hvor allergisk) og også alder.

Jeg har vært melkefri like lenge ja ;)

Ikke helt samme, men eldste her ble ikke ammet, kun mme. Da hun var to måneder prøvde jeg nutramigen ( melkefri) og allerede første måltid merket jeg stor endring, hun drakk hele flasken uten å klage, uten romling fra magen, uten gråt og uro. Og hun ble mett, så ingen sutring etterpå. Da var det plutselig 3-4 timer mellom flaskene, fra 30-40 min mellom hver flaske med vanlig mme. Første natten sov hun godt, hun ble jo mett, hun fikk ikke vondt i magen av melken.

Ikke helt samme, men eldste her ble ikke ammet, kun mme. Da hun var to måneder prøvde jeg nutramigen ( melkefri) og allerede første måltid merket jeg stor endring, hun drakk hele flasken uten å klage, uten romling fra magen, uten gråt og uro. Og hun ble mett, så ingen sutring etterpå. Da var det plutselig 3-4 timer mellom flaskene, fra 30-40 min mellom hver flaske med vanlig mme. Første natten sov hun godt, hun ble jo mett, hun fikk ikke vondt i magen av melken.

Så da er det faktisk mulig vi kan ha bedring allerede da. En oppvåkning i natt i tillegg til våken mellom 5 og halv 6.. Vanligvis ville jeg sagt det er natt.. Men ikke med denne ungen.. :p

Min gutt ble helt frisk i løpet av en dag eller to.:) Ikke noe mer smerter,rolig og fredelig søvn osv. :)

Jeg fullammer, lillegutt er 7 uker og har også vært melkefri siden torsdag. I går var første dagen vår uten kolikkgråt (bank i bordet).

Tok bare et par dager da jeg gikk på helt melkefri diett :)

Hei. Jeg holder på å teste om lillegutt har melkeallergi. (Jeg ammer)Plutselig hadde vi en normal baby i 3 dager. Utrolig deilig:) men så var jeg så dum å prøvde å gi han ei flaske med mme å han ble dårlig igjen:( hvor lang tid tar det før det er ute av kroppen igjen ? Siden jeg fortsatt har holdt meg melkefri.

Her tok det også bare ett par dager før jeg merket forskjell. Hun hadde kolikk lignende smerter. Hun var ca 3 uker da. Nå er hun 3,5 og tåler enda ikke melkeprodukter så godt.

Her tok det 14 dager

Hei. Jeg holder på å teste om lillegutt har melkeallergi. (Jeg ammer)Plutselig hadde vi en normal baby i 3 dager. Utrolig deilig:) men så var jeg så dum å prøvde å gi han ei flaske med mme å han ble dårlig igjen:( hvor lang tid tar det før det er ute av kroppen igjen ? Siden jeg fortsatt har holdt meg melkefri.
Det tar 2-3 uker før kumelkproteiner er ute av kroppen, men plager som følge av det kan gå over ila et par dager med helt melkefett kosthold.

Back
Topp