Melkeallergi/alvorlig melkeallergi - spedbarn

Sinikka

Gift med forumet
Noen som har barn som har/hadde melkeallergi eller alvorlig melkeallergi som spedbarn? Noen som vil dele erfaringer med meg?
Hvordan merket dere det?
Hvordan ble det utredet?
Hvor lenge tok det før dere fikk svar på prøver?
For de som har barn som er større nå, vokste de det av seg?

Og hvis noen har barn med alvorlig melkeallergi (:

Hva ble gjort fra allergien ble kjent?
Hvordan fant dere ut at det var alvorlig melkeallergi, i den forstand at de knapt tåler å se melk? [8D]

Trenger ikke svare på alt, setter pris på å bare høre litt erfaringer fra andre mammaer. [:)]

Og blir glad for dyttehjelp også. [:D]

Dytteh [:D]

Han var urolig, skreik konstant, hadde grønn diare og mye mere bare jeg spiste brød som inneholdt melk. Så jeg spiste/drakk ikke melkeprodukter når jeg ammet. Så når han skulle begynne med grøt, så fikk han mme på blårespt som ikke inneholder melk, så da laget jeg grøt fra bunnen av med rismel og den mme/nutramigen. Han var hos barneklinikk og tok tester og fant ut at det måtte være laktoseintoleranse, så det er melkesukkeret han ikke tåler. Nå kan han spise ting som det inneholder minimale mengder melk, men sjangsen er stor for at det vil bli bedre med tiden.

Jeg hadde melkeallergi når jeg var liten, reagerte på det på den måten at jeg fikk eksem og utslettutbrudd på hele kroppen.. Og fikk astmaanfall hver gang jeg fikk melk..

Vokste det av meg men istedenfor astma og melkeallergi så fikk jeg beholde eksemen[:'(]

Takk for svar [:)]

Har ei selv som ikke er testa ennå, men som mest sannsynlig har det og vi får Nutramigen på blåresept. (venter på at den skal bli godkjent nå)
Veldig nytt dette for oss, og vet ikke helt hva vi kan forvente oss framover, annet enn at vi må lage mye mat/grøt selv. Hun skal gå på helt melkefri diett fram til hun er ett år i første omgang.

Spør også og graver litt for hun har etter 3 uker med Nutramigen fått tilbake noen symptomer på allergien... så er litt redd for alvorlig melkeallergi. [8|]

Jeg har hatt 2 gutter med dette. 1 mann ble testet ved 10 uker, og 2.mann ved 8 mnd[:@] Har laget grøt på nutramigen og etter 4 mnd har jeg kjøpt grøt på helsekosten for å unngå melkeprotein. All middag blir laget med ris/havremelk og soja fløteerstatter.
Eldstemann hadde vokst det av seg ved 4 årsalder, da testet jeg ut forsiktig. Den gangen fikk vi beskjed om å vente til den alderen. Med minsten fikk jeg beskjed om å teste forsiktig ut etter ca 1 år etter testing og det er nå i des. Tror ikke han er kvitt det til da, men vi får se

Vi tror at Isak har melkeallergi.
De tar ikke allergitest på barn før de er rundt et år og da har jo mange vokst det av seg uansett,så vet ikke om vi får det bekreftet noen gang.

Vi oppdaget det da han var 3,5 mnd.
Gav han nan på flaske (30 ml blandet med mm) Helt umiddelbart ble han helt rød,vablete i huden,hoven i ansiktet og slimete i halsen.
Reiste på legevakten og ble henvist videre til et annet sykehus for innleggelse.
Halsen ble bedre etter kort tid,men siden han var så liten og helt rød ville de helst ha han et døgn til observasjon. I løpet av et par timer på sykehuset var han imidlertid så mye bedre at vi fikk reise hjem igjen.

Han reagerer ikke på melk gjennom ammingen,så jeg kan heldigvis spise normalt [:)]

Back
Topp