Melke allergi :(

MiniPuselabb

Elsker forumet
Lille tulla mi har nok fått melke allergi!! :( og jeg føler det er min skyld siden jeg selv har det! [:(]
kjøpte nan på apoteket på fredag (den skal vist være bedre for magen, og det er mindre melke pulver i den) og etter det har henne bæsja to ganger på to dager! Før bæsjet hun kanskje hver 4 dag! skal snakke med helsesøster i morgen, så må vi nok over på helt melke fri MME.. og den smaker vist dritt!! [&:]

Jeg og sambo har også allergi mot hund, hest og katt! Pluss at jeg ikke tåler støv, kiwi, pære og masse mer :S Også får jeg sol migrende... håper ikke jenta våres skal arve noe av det!! :(

uff.. føler meg så skitten.. :P føler at det på en måte er min feil! Selvom det ikke er noe jeg kan gjøre med det da..

Så om henne har melke allergi så kan ikke jeg drikke noe melk, ikke spise yoghurt eller noe med melk så lenge jeg ammer [&:] Tåler det jo egentlig ikke, men liker og spise litt yoghurt og drikke litt melk selv om jeg får kramper i magen av det :P og for å ikke snakke om kaker og is!! [&:][:(]

finnes mange gode kaker uten melk i, og når det gjelder allergi mot melk finnes det to "typer" allergier..
om det er laktoseintoleranse så tåler tulla noe melk men ikke all, om det er allergi mot proteinet i melken så er det litt mere ute å kjøre...
og det med avføringen så er det en artikkel på forsiden her på babyverden så bare råder deg til å lese den..

og det er langt i fra din skyld i noen allergier hun kan ha fått..
det er kroppen som kun overreagerer på det den har fått tilført.. IKKE din feil[;)]

er nok ikke laktose hun ikke tåler i såfall! For jeg har gitt henne masse laktolose (det er basert på laktose) Og henne har ikke blitt noe mer grinette av det! og da får hun bæsja!

Jeg selv blir mest dårlig av å drikke hel melk, minde av lett melk og drikker jeg ekstra lett melk så kjenner jeg det nesten ikke!

ORIGINAL: turteldue

finnes mange gode kaker uten melk i, og når det gjelder allergi mot melk finnes det to "typer" allergier..
om det er laktoseintoleranse så tåler tulla noe melk men ikke all, om det er allergi mot proteinet i melken så er det litt mere ute å kjøre...
og det med avføringen så er det en artikkel på forsiden her på babyverden så bare råder deg til å lese den..og det er langt i fra din skyld i noen allergier hun kan ha fått..
det er kroppen som kun overreagerer på det den har fått tilført.. IKKE din feil[;)]

Jenta mi får MME og MM.. så blir litt vanskelig og vite ossen bæsj henne skal ha da.. :P

då tenker jeg meg at du har en overfølsom het for melkefettet,
min kjære lille gutt fikk det samme i en periode... men forsøk å unngå de feiteste melketypene..

ORIGINAL: MiniPuselabb

Lille tulla mi har nok fått melke allergi!! :( og jeg føler det er min skyld siden jeg selv har det! [:(]
kjøpte nan på apoteket på fredag (den skal vist være bedre for magen, og det er mindre melke pulver i den) og etter det har henne bæsja to ganger på to dager! Før bæsjet hun kanskje hver 4 dag! skal snakke med helsesøster i morgen, så må vi nok over på helt melke fri MME.. og den smaker vist dritt!! [&:]

Jeg og sambo har også allergi mot hund, hest og katt! Pluss at jeg ikke tåler støv, kiwi, pære og masse mer :S Også får jeg sol migrende... håper ikke jenta våres skal arve noe av det!! :(

uff.. føler meg så skitten.. :P føler at det på en måte er min feil! Selvom det ikke er noe jeg kan gjøre med det da..

Så om henne har melke allergi så kan ikke jeg drikke noe melk, ikke spise yoghurt eller noe med melk så lenge jeg ammer [&:] Tåler det jo egentlig ikke, men liker og spise litt yoghurt og drikke litt melk selv om jeg får kramper i magen av det :P og for å ikke snakke om kaker og is!! [&:][:(]

Jenta mi har også fått mjelkeallergi eller laktoseintolleranse, ho går på nutramigen og drikker den uten problem sjøl om den smaker dårlig. Eg har laktoseintolleranse sjøl, så følte litt på det at det var min feil eg og. Men så tenkte eg at egentlig så er ho heldig som har ei mor som veit korleis det er å ha det, og eit hus der det ikkje fins noke som ho kan bli dårlig av. For det er ingenting som tilseier at det er arvelig. Eg fekk det når eg var 9-10 år, så kan ikkje veksa det av meg men det kan ho.
Vi prøvde også nan frå apoteket, men her endte det i fryktelige magesmerter heile dagen og sprutgulping/spying. Eineste forskjellen på bæsjen var at den var grønn og illeluktande.
Krysser fingrene for at jenta di kan ha ein form for intolleranse sånn at ho kan veksa det av seg [:)] Veit kor slitsomt det er å ikkje kunne eta det eg vil.

Sønnen min har melkeallergi. Fikk påvist det da han var tre mnd og jeg lot ham smake på mme (noe som resulterte i allergisjokk). Han har ordentlig melkeallergi, ikke laktoseintoleranse. Men jeg ammet ham uten problemer i 17 mnd allikevel. Jeg kan jo spalte melkeproteiner, så de melkeproteinene han fikk gjennom morsmelken var jo allerde spaltet av meg, og da hadde det ingen betydning at han ikke kunne spalte de selv. Vet mange leger sier at mor må slutte med melkeprodukter selv, men på sykehuset fikk jeg altså beskjed om at dette ikke stemmer [:)]

ORIGINAL: *englefjes*

Sønnen min har melkeallergi. Fikk påvist det da han var tre mnd og jeg lot ham smake på mme (noe som resulterte i allergisjokk). Han har ordentlig melkeallergi, ikke laktoseintoleranse. Men jeg ammet ham uten problemer i 17 mnd allikevel. Jeg kan jo spalte melkeproteiner, så de melkeproteinene han fikk gjennom morsmelken var jo allerde spaltet av meg, og da hadde det ingen betydning at han ikke kunne spalte de selv. Vet mange leger sier at mor må slutte med melkeprodukter selv, men på sykehuset fikk jeg altså beskjed om at dette ikke stemmer [:)]

stemmer det..
en allergi eller luft i magan/kolikk det har nødvendigvis ikke noe med mors kosthold.
om min sønns kropp fnne rut at den skal bli overfølsom ovenfor appelsiner (noe jeg ikke helt tåler) så er det nødvendigvis ikke min feil om jeg har spist det og han får det i seg...

alt jeg sier er ha sunnfornuft ovenfor hva du velger å¨putte i munnen... og hosk at det du spiser kun en brøk del av det vil mm ta opp for å gi ekstra med næring til barnet. og er ikke alt du spiser som går i melken heller...
så vær litt egenrådig å spis det din kropp trenger..
feks min kropp har et større behov for kalsium og den beste kalsium kilden er melkeproteinene etcetc (jeg har lett for brekke bein/armer)...

Back
Topp