Melk

Ekornmamma

Ønsker oss en liten en
Julikulene 2020
Noen som ikke drikker melk her? Fikk første svangerskapskontroll når jeg er i uke 14, så har litt spørsmål før det da kan man si! :P

Jeg drikker ikke melk, men spiser endel meieriprodukter. Så vidt jeg har forstått tar ungen det den trenger, men at jeg kanskje kunne ha godt av et tilskudd?! Noen med erfaringer? :)

Gjør nok ikke noe å få i seg ekstra meieriprodukter, man skal tross alt gro et helt skjelett ekstra. ;) Jeg drikker ikke melk nei, men sjokolademelk går bra. Pleier å spise yoghurt hver dag, og i perioder spiser jeg sånn nesquick-frokostblanding, så da får jeg jo i meg melk. :p

Teller frappe? Hehehe... Jeg drikker ikke ren melk. Tåler ikke laktose så den blir litt for søt. Aldri hørt at det er en greie? Mye å sette seg inn i :)

Det er vel kalsium spesielt som er viktig å få i seg. Spiser du yoghurt og drikker biola og lignende, så får du det jo i deg....

Så det er ikke så mange som har fått beskjed om å ta tilskudd da altså! Det har jo gått bra ellers, men har aldri grodd et menneske før :)

Jeg drikker ikke melk eller spiser fisk.. Fikk beskjed av jordmor at jeg bare måtte ta omega 3, og så spiser jeg litt yoghurt. men jeg blir så dårlig av de omega 3-kapslene at jeg bare spyr de opp igjen, så er like langt :(

Så det er ikke så mange som har fått beskjed om å ta tilskudd da altså! Det har jo gått bra ellers, men har aldri grodd et menneske før :)

Kvinner generelt bør være flinke til å få i seg nok melkeprodukter/kalsium, for vi er mer utsatte for å få beinskjørhet. Kan være svangerskap er en av grunnene? For fosteret tar det det trenger. :p

Jeg drikker ikke melk eller spiser fisk.. Fikk beskjed av jordmor at jeg bare måtte ta omega 3, og så spiser jeg litt yoghurt. men jeg blir så dårlig av de omega 3-kapslene at jeg bare spyr de opp igjen, så er like langt :(

Ikke i det hele tatt? Ikke fiskeboller eller fiskekaker engang? Skjønner ikke at folk ikke liker fisk, jeg da :p jeg tar kun kapslene før et skikkelig måltid, så jeg ikke får tran-oppstøt etterpå, det er ganske ekkelt :p

Jeg drikker ikke melk, men spiser en del meieriprodukter.
Likevel ba jordmor meg begynne med kalsium i forrige svangerskap. Så planen blir vel det denne gangen å☺️

Prøv omega cure fra naturligliv.no. Er dyr, men smaker ikke ille ;)

Drikker ikke ren melk, men hender jeg drikker/spiser produkter som inneholder melk og sånn har jeg holdt på i flere år. Har aldri hatt noen mangler pga det og har heller ikke fått beskjed om å ta tilskudd :)

Drikker melk Til vanlig men nå tåler ikke melk eller yogurt , blir så dårlig . Men tar kalsium tilskudd og d vitamin :)

Jeg er så "heldig" og har melkeprotein-allergi så jeg tåler ikke noen melkeprodukter, ikke engang laktosefri men har aldri fått høre at jeg har kalsium-mangel. Så blir spennende da å se på den første sv.kontrollen hva de sier der :)

Drikker ikke melk og gjorde ikke dette sist heller, jordmor og lege sa at det gikk bra så lenge eg spiste ting som inneholdt kalsium. Tok ikke noe tilskudd

Kjøp de geléfiskene, de funker fint her og er gode på smak attpåtil! :happy:

Drikker ikke melk her heller, men spiser en del meieriprodukter :) Har hvertfall aldri fått høre at jeg har noen mangler av noe slag, så får sikkert i meg nok gjennom andre ting :)

Ikke i det hele tatt? Ikke fiskeboller eller fiskekaker engang? Skjønner ikke at folk ikke liker fisk, jeg da :p jeg tar kun kapslene før et skikkelig måltid, så jeg ikke får tran-oppstøt etterpå, det er ganske ekkelt :p

Jo jeg liker fiskeboller, men det er det eneste :) og de er det ikke så mye fisk i.. har en sperre oppi hodet mot alt som heter sjømat, haha :)

Back
Topp