Melk

Plokkfisk

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Marsboerne2017
Leste nett om 6/7mnd beibisa og melk.. Nåken får to flaske mme te dagen, og andre fem..

Her spise ikkje mini fulle porsjona me mat,og drikke derfor 6-8 flaske (100-180ml) te dagen.. (eller ete ho ikkje fulle porsjona pga melko?!.)

Korleis gjer dåke da me mat og melk? Burde me kutta ut nåken flaske,og heller prøva å få i ho meir fast føde? (ho slite litt me hard mage og,så eg vil ikkje pressa i ho so mykje heller)..?!:eek:
 
Her spiser mini 3 fulle måltid og jeg ammer mindre på dagen enn før. Mindre på natten også, så nå opplever jeg spreng oftere enn før. Er uansett vanskeligere å få han til å ta pupp fordi han skal følge med på alt rundt seg. Siden jeg ammer vet jeg jo ikke hvor mye han drikker, men noen dager har det vært umulig å amme på dagen, så da har han klart seg med fast føde til det ble kveld/natt og han ville ha melk igjen.

Hvis hun sliter med treg mage ville jeg satset på mye frukt og grønt istedet for grøt, +sviske og aprikosmos :) Her var han treg den første månden, nå har det gått seg til.
 
Jeg begynner på skole neste uke og blir borte fra mini 10 timer hver dag, og han nekter melk fra flaske, så da blir det lite melk på gutten :/ Men håper det går bra likevel, kanskje han tar det igjen på natten....
 
Her spiser mini 3 fulle måltid og jeg ammer mindre på dagen enn før. Mindre på natten også, så nå opplever jeg spreng oftere enn før. Er uansett vanskeligere å få han til å ta pupp fordi han skal følge med på alt rundt seg. Siden jeg ammer vet jeg jo ikke hvor mye han drikker, men noen dager har det vært umulig å amme på dagen, så da har han klart seg med fast føde til det ble kveld/natt og han ville ha melk igjen.

Hvis hun sliter med treg mage ville jeg satset på mye frukt og grønt istedet for grøt, +sviske og aprikosmos :) Her var han treg den første månden, nå har det gått seg til.

Nei,litt vanskeli å holda styr på pupp.. :p her har eg måtta trekka meg vekk for å gi melk(både pupp og flaska), ellers e alt anna meir interessant.. :p
Ho får nesten ikkje graut, men når ho får blande eg ca 50/50 me sviskemos. Ellers ete ho smoothie, helst uten banan, skjeva, grønsaker og litt av middagaglas/heimalaga middag..
 
Her er det også litt vanskelig å holde fokus når det ammes, så hun får pupp når hun er trøtt og skal sove, er bare da hun vil ha :) Blir 2 ganger daglig (av og til 3) pluss kveld og en gang på natt. 3 måltider med fast føde, tenker å øke til 4 snart, er ganske små porsjoner enda da :)
 
Har ikke peiiing på hvor mye melk hun får i seg ettersom jeg ammer. Men det varierer veldig fra dag til dag. Noen dager har hun total puppenekt (spesielt hvis vi er på farta). Da tar hun det igjen på natta. Ikke så veldig interessert i fast føde enda.
 
Etter 6 mnd kontroll fant jeg ut at hun fikk for lite melk selv om hun spiser 3 måltider fast føde til dagen. Skal ha ca 600-700 ml mme sa hs. Så da rådet hun meg til å blande mme pulver i grøten siden hun ikke vil drikke så mye fra flaska nå. Så da gjør jeg det :) Grunnen til at de skal ha så mye melk (viktigste næringen frem til 9 mnd alder) er fordi den fremmer hjernens utvikling.
 
Etter 6 mnd kontroll fant jeg ut at hun fikk for lite melk selv om hun spiser 3 måltider fast føde til dagen. Skal ha ca 600-700 ml mme sa hs. Så da rådet hun meg til å blande mme pulver i grøten siden hun ikke vil drikke så mye fra flaska nå. Så da gjør jeg det :) Grunnen til at de skal ha så mye melk (viktigste næringen frem til 9 mnd alder) er fordi den fremmer hjernens utvikling.

Oj, da va mykje.. Då trur eg me og må "juksa" litt. Føle nesten ikkje eg gjer anna enn å gi mini mat/melk.. :-o :p
 
Back
Topp