Melk

ønskeråblimammatil4

Forumet er livet
Julibarna2014
Maiblomstene 2017
Sommerfuglene 2017
Når kutter man ut nan og begynner med melk på flaske isteden for drikker man på flaske før soving feks ?

Etter ett år kan de fleste drikke kumelk.

Etter ett år som di sier over her men tror også det er anbefalt å begynne litt forsiktig.... Men ikke kommet så langt sjøl enda ;)

Har hørt 1 år på å drikke kumelk og 10 måneder på litt melk i matlaging

Når kutter man ut nan og begynner med melk på flaske isteden for drikker man på flaske før soving feks ?
Siden kumelk er hardere for magen og mme er mer lik morsmelk og derfor passer bedre så ville jeg ventet lengst mulig.

Det er jo ikke dyrere. Blir litt anderledes hvis de drikker kald melk i kopp ved siden av brødskive, men når det er flaske som skal varmes opp ville jeg likegodt fortsatt med mme :)

Men man skal ikke gi kumelk før 12 mnd (10 mnd hvis den er syrnet eller varmebehandlet).

Ja det var det jeg også hadde i tankene skjønner du så vi venter nok litt til og tar det gradvis litt og litt ;)

Så lenge flaska gis i stedet for amming, ville jeg ikke tenkt på annen melk en mme, tror jeg.

Mine har vært ammet på senga på kvelden til de var... Halvannet i alle fall. (flaske har de aldri hatt interesse for)

Så lenge flaska gis i stedet for amming, ville jeg ikke tenkt på annen melk en mme, tror jeg.

Mine har vært ammet på senga på kvelden til de var... Halvannet i alle fall. (flaske har de aldri hatt interesse for)

Enig! Nan erstatter amming, kumelk til måltid fra 1 år . Det tenker jeg også, selv om jeg ikke er ekspert.

Begynte å gi kumelk når junior spiste seg mett på fast føde. Det er jo ikke melk man skal bli mett av.

For de som ammes inngår jo morsmelk i kostholdet ettet at de spiser fast føde i stor nok mengde til å bli mette på bare det om de må.

Kommer til å fortsette med nan så lenge hun vil ha flasken til kvelds. Skal snart begynne på nan 3 :)

Back
Topp