Melk

IsabelleMichelle

Forelsket i forumet
Har dere begynt med kumelk enda? Min er nå passert året.. Men lurer på om hun skal ha lett eller hel melk?

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har starta med lettmelk, rett og slett fordi det var det vi hadde. :p Får hovedsaklig litt til brødmåltid foreløpig. :)

Vi begynte med melk etter 1 års kontrollen. Fikk beskjed om å gi enten lettmelk eller ekstra lettmelk. Gir melken utenom måltid da melk hemmer opptak av jern i tarmen.

Har begynt med ekstra lettmelk (pga ekstra D-vitamin) 1 gang om dagen

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Begynte med lettmelk ca ei uke etter hun ble 1 år :)

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Min startet i går, gjikk greit, men idag spyttet han det bare ut. Er det kansje siden den var servert kald?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Ja , har gitt 1 gang nå nylig, 60 ml i tutekopp (vanlig lettmelk, hadde ikke ekstra lett inne da ) ble ikke spytta ut her, men min er vandt til kald mme fra da det var så varmt i sommer, dvs ikke iskald da men romtemperatur og noen få ganger kjøleskapskald, når det var så varmt ville han ikke ha varm melk så vi kokte vann om morgenen med det samme vi stod opp ,og lot deg stå til det var helt avkjølt ...

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Min startet i går, gjikk greit, men idag spyttet han det bare ut. Er det kansje siden den var servert kald?

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app
Her brukte hun ca en uke før hun tpk mer en en slurk eller to. Drikker fremdeles ikke mye men innimellom slår hun til og drikker et glass:)

Her så drikker hun det kun i barnehagen. Her hjemme nekter hun det. vil helst amme.

Både her hjemme og i bhg har vi prøvd med lettmelk, men hun nekter. Så jeg sender melkepulver (Hipp 3) med i bhg enn så lenge.

Sent from my iPhone using BV Forum

Sender med Hipp ferdigmelk på boks til barnehagen, og bruker det hjemme også, har hatt den i kjøleskapét siden den ble introdusert for fire måneder siden. Skal gå gradvis over til Lettmelk, virker som om han liker smaken:-)

Vi begynte så smått med litt melk til frokost, rosa lett melk- det samme som storebror drikker. På kvelden får hun mme fortsatt.

Han får kun vanlig melk når vi går tom for nan på en lørdag/søndag. Men yoghurt får han. Elsker sprett yoghurt med fersken

Vil ikke ha melk, men får i seg litt gjennom maten. Liker godt både litt yoghurt og ost, og så putter jeg en skvett melk i grøten hans.

jenta her i huset liker det ikke, så det går i vann egentlig. litt saft innimellom

Back
Topp