Melk

lene89

Glad i forumet
Har dere mer melk i en av puppene?den høyre min er nesten altid større og hardere enn den venstre.føler ikke det er så veldig mye i den venstre heller.prøve å pumpe den en stund kanskje?

Ja, min venstre er større og har oftere spreng, og melka kommer veldig fort ut av den. Prøver å være nøye på å amme likt fra begge, i håp om at det vil stabilisere seg - har jo den melka babyen trenger, så vil ikke produsere mer... Det er den lille puppen som er godpuppen faktisk, for der kan han spise roligere, og rekker å få i seg den feite ettermelka - så på denpuppen kan han fint sovne. På den andre kommer melka for fort, det blir masse luft, og tidvis gulp, og han klarer sjeldent å tømme den ordentlig.

Ja høyre er større og hardere storsett,men hun liker den best,men tror det er for at det kommer lettere ut melk av den:-)

Sent from my GT-P7310 using BV Forum

Jeg har også mer på høyre. Prøver å legge ham til på venstre først for å stimulere den til å produsere mer, men vet ikke om det hjelper...

Hadde forskjell i starten, men var nøye med å bytte annenhver selv om den ene var mer sprengt. Har ganske like pupper nå..

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Jeg merker ingen forskjell på størrelse og spreng, men hun foretrekker venstre. Om det er fordi hun ligger bedre eller om det er bedre melk der aner jeg ikke.. Hun må fint klare seg med høyre om det er den sin tur...

Her har det vært (er) overproduksjon, og den høyre har helt siden før fødselen hatt mer melk enn den venstre. Hun ligger bedre ved den venstre, men det går bedre på den høyre også nå. Må bare passe på at de ikke er så fulle og harde. Mye melkesøl her riktignok - det renner, drypper og noen ganger står melkestrålen rett ut.
Hun spiste veldig kort tid av gangen og relativt ofte, og etter å ha lest litt skjønte jeg at det er fordi hun da ofte fikk kun den tynne, sukkerrike melken, som gjør fort mett, men fort sulten igjen. Ved å la henne spise av samme bryst flere ganger etter hverandre, eller pumpe først, får hun mer av den fete melken. Og nå har jeg halve fryseren full av melk til henne!

Back
Topp