Melk

RANDÅLF

Forumet er livet
Oktobermirakler 2013
VIP
Her våknet meg med vonde pupper i dag og ja vist her kommer det melk alt. Jaja bare det ikke kommer mer om mer så hehe.

Allerede:)? Melk trodde jeg kom etter barnet var født..;) Hehe, stilig! Du får begynne å lagre;)

Her kommer det væske, lekker og lekker :p

Allerede:)? Melk trodde jeg kom etter barnet var født..;) Hehe, stilig! Du får begynne å lagre;)

Melk kan komme tidlig (noen får det ikke før etter fødselen, har ingenting å si for mengde melk om det kommer lenge før/etter) :)

Her kommer det ikke noe ennå, men jeg har ikke lekket melk med de andre, har bare komt om jeg har klemt (og tror det er litt senere i svskapet) :)

Men hvis man får melk så tidlig, må man holde det vedlike helt til barnet er født eller? Kan man miste det og få det igjen?:)

Men hvis man får melk så tidlig, må man holde det vedlike helt til barnet er født eller? Kan man miste det og få det igjen?:)

Har ingenting å si, det er ikke sånn at de som får tidlig melk må "melke" seg eller noe for å ha til babyen. Det får du uansett. Kan godt være det går an å ha litt melk en dag og ikke neste nå når vi er gravide, det vet jeg ikke. Når babyen kommer er det tilbud og etterspørsel som gjelder - altså til mer babyen suger, til mer melk får du :) Suger babyen lite/får tillegg/erstatning på flaske blir det mindre melk :) Noen dager suger babyen intenst hele dagen (økedøgn) for å øke melkemengden til neste dag fordi h*n trenger mer, fordi h*n vokser. Men det klarer babyen å fikse selv, så lenge h*n får suge når h*n er sulten :) ---- Selvfølgelig finnes det alltid unntak, både med mor og barn, men for de aller, aller fleste er det sånn :)

jeg ble skikkelig overraska da jeg begynte å lekke da jeg var 18 uker på vei med nr 1. lakk ikke mye men såpass at det ble våte flekker gjennom klærne. så måtte bruke ammeinnlegg fra uke 18. spurte ei jordmor om ikke dette var litt vell tidlig, men fikk vite at det ikke var uvanlig :confused: kan jo også legge til at jeg ikke lakk m nr 2. begge gangene hadde jeg overflod av melk til baby.

~TordenTroillet~desember'07~
~Troill`Sessa~august'10~
~Lille Munin ~var ventet okt`13~ f. 24. april(15 uker)~

Sladrer m ~UneMi~ og ~MiniSpire~

Lekker litt her også innimellom, men er så langt bare klar væske. Lakk litt av og på forrige svangerskap også, først klar væske og senere hvit væske. Er helt normalt :)

Har ingenting å si, det er ikke sånn at de som får tidlig melk må "melke" seg eller noe for å ha til babyen. Det får du uansett. Kan godt være det går an å ha litt melk en dag og ikke neste nå når vi er gravide, det vet jeg ikke. Når babyen kommer er det tilbud og etterspørsel som gjelder - altså til mer babyen suger, til mer melk får du :) Suger babyen lite/får tillegg/erstatning på flaske blir det mindre melk :) Noen dager suger babyen intenst hele dagen (økedøgn) for å øke melkemengden til neste dag fordi h*n trenger mer, fordi h*n vokser. Men det klarer babyen å fikse selv, så lenge h*n får suge når h*n er sulten :) ---- Selvfølgelig finnes det alltid unntak, både med mor og barn, men for de aller, aller fleste er det sånn :)

Alt man lærer..:) Jeg blir bare mer og mer imponert over hva kroppen fikser! Takk for informativt svar:)

Er kommet her også, forbausende tidlig :p

Her også :p

Jeg har alltid kunnet klemme ut melk, siden jeg var tenåring og fikk pupper. Ikke mye så klart, men det er nå der. Det som er rart er at nå når jeg er gravid så har det sluttet helt, det er absolutt ingenting der. Regner med kroppen har alt under kontroll likevel da, det kommer vel tilbake når det skal :)

har ingenting, men fikk ikke melk før etter fødselen med gutten heller :-)

Back
Topp