melk

KiNiZ

Gift med forumet
tror ikke mini "tåler" så masse ren melk....blir så blaut i magen syns jeg. No har vi testa det litt med at vi kutta det ut noen dager og da gikk det bra, no har han fått igjen noen dager og da er blaute magen tilbake. Virker ikke til å ha vondt i magen, bare blaut!

andre som har det sånn?

Kan jo være han har melkeallergi eller laktoseintoleranse. Du kan gi han rismelk eller havremelk i en periode, den er også tilsatt kalsium. Eller du kan få resept på melkeerstatning om du går til lege, den er mer fullverdig enn rismelk eller havremelk om han må bruke det over lang tid.

Tåler han ost og yoghurt da? Håper det [:D]

Tja... vet lite om dette melkeopplegget, men tror ikke Aslak sin mage er overbegeistret!
Håper det går seg til, og at det bare er tilvenningen.

laktoseintolleranse kan man ikke få før man er større,melkeallergi kan seff opptre i varierende grad,men om de har allergi burde kanskje reagert ved amming,når du har fåttt i deg en del rene melkeprod?

her har jeg litt laktoseintolleranse,blir kanondårlig av å spsie ren fløteis,spise vaffler,pannekaker og sånne ikke helt stekte ting... latte,kakao +++ gjør meg dårlig i magen... mens jeg fint kan spise ei skive med ost,pizza,lasagne etc...litt dip og sånt.

jg ville prøvd en uke med,og så ett par uker uten jeg... da skjønner du fort om det er noe... hvis du heller vi droppe melka som drikke,kjøp havremelk! :):)

Sånn er det her i hus også, blaute mager på begge to! Av og til kan det virke som om de har vondt i magen også, så jeg tror jeg skal gå til innkjøp av havremelk....

Hvor kjøper jeg det da?

vi kjøper det på ica,rema,obs overalt. :) står stort sett med soyaprod. på ultra/meny har de også med jordbær og bringebærsmak, og skogsbær ala biola,naaaaaammm!!! og den er uten sukker!

Sånn er det her og![&o] Og i tillegg til at det renner ut, blir ho sår...[:@] Det er litt tanngbleier i tillegg her da, så det nlir litt ekstra sårt..[:'(]

ORIGINAL: ohBaby!

laktoseintolleranse kan man ikke få før man er større,melkeallergi kan seff opptre i varierende grad,men om de har allergi burde kanskje reagert ved amming,når du har fåttt i deg en del rene melkeprod?

her har jeg litt laktoseintolleranse,blir kanondårlig av å spsie ren fløteis,spise vaffler,pannekaker og sånne ikke helt stekte ting... latte,kakao +++ gjør meg dårlig i magen... mens jeg fint kan spise ei skive med ost,pizza,lasagne etc...litt dip og sånt.

jg ville prøvd en uke med,og så ett par uker uten jeg... da skjønner du fort om det er noe... hvis du heller vi droppe melka som drikke,kjøp havremelk! :):)

Ikke alle som reagerer ved amming, fordi det er lite melkeprotein som går over i morsmelk. Reagerer altså bare på amming om man er veldig allergisk.

Hvis det kun er bløt avføring det er snakk om uten magevondt tror jeg at jeg ville sett det litt ann, magen skal jo venne seg til et nytt produkt, skal den ikke? Ville nok tatt en tlf til hs og spurt [:)]

Her reagerte jo knerten på at jeg inntok melkeprod, eller noe som helst annet som inneholdt melk (brød, pølse, osv.) så jeg måtte på fulstendig melkefrikost, ved 10 månders alder begynte jeg så smått å innføre melk i min mat og fra 10.5 fikk jeg klarsignal på å innføre kumelk i Knertens kost, det har gått over all forventning. De siste par ukene har han begynt og drikke mere melk og da har magen blitt litt rar, men han har også spist masse bær [8|] så ser det litt ann før vi gir melka skylda.

Nope.. same poopie as always![:D]

Prøv med havremelk... Den blå er tilsatt ekstra vitaminer... :-)))

Rismelk finnes det da ikke noe næring eller smak i så ville holdt meg til havremelk

og sojaprodukter skal du helst holde deg unna da det raskt utvikles allergi mot soja ved langvarig bruk :-)) Doctors orders...

Tvi Tvi ..

Du kan jo uansett prøve..

I Sverige koster havremelken 14 kr mens her koster den mellom 27-30 :-))

ORIGINAL: *Ønskebarnet*

Rismelk finnes det da ikke noe næring eller smak i så ville holdt meg til havremelk

og sojaprodukter skal du helst holde deg unna da det raskt utvikles allergi mot soja ved langvarig bruk :-)) Doctors orders...

Tvi Tvi ..

takk takk[:)] da prøver jeg havremelk i dag.

oi,her ksoter den 16kr på ica!

Tvi Tvi ..

ORIGINAL: ohBaby!

oi,her ksoter den 16kr på ica!

oj ja det var da flott, har ikke ica vi men obs 27 og meny det samme...
Godt vi handler i sverige.. Underlig det er så stor forskjell i prisen ... Dårlig gjort [:)][:)][:)][:)]

Back
Topp