Melk som gikk ut den 30. desember!

MammaTilAndreas

Glad i forumet
Jeg la merke til nå at melken Andreas drikker - gikk ut den 30. desember. Den er helt fin altså, og lukter ikke noe galt med den. Men er det bra å drikke den?! :p

Nei, det er ikke bare å drikke den. Det har nok tilkommet en del bakterier oppi der selv om den lukter fint enda. For all del, hell den ut!

Hva ville dere gjort? Kastet den, eller bare drukket videre av den? :)

ORIGINAL: skytte76

Nei, det er ikke bare å drikke den. Det har nok tilkommet en del bakterier oppi der selv om den lukter fint enda. For all del, hell den ut!

Ok, da gjør jeg det :D

Han blir sikkert ikke syk av det, men det kan hende at han blir litt guffen i magen.

Når det står "siste forbruksdag" forholder jeg meg alltid til det, det gjør det på melk... Står det "best før" ser jeg ann [;)]

ORIGINAL: jeunetigre

Når det står "siste forbruksdag" forholder jeg meg alltid til det, det gjør det på melk... Står det "best før" ser jeg ann [;)]

Greit nok det, men 30 desember begynner å bli en liten stund siden. Det var for halvannen uke siden og ikke bare et par dager. Melk har ikke en "best før" dato, men en utløpsdato man skal forholde seg til.

Melka i jula har alltid litt ekstra holdbarhet, så til vanlig hadde den melka gått ut noen dager før 30... Ellers i året er det nok ikke såå "farlig", men pga jula hadde jeg nok helt den ut ja! Men jeg er i tilegg ekstremt kresen på dato... Liker ingenting som har gått ut på dato!

ORIGINAL: skytte76

ORIGINAL: jeunetigre

Greit nok det, men 30 desember begynner å bli en liten stund siden. Det var for halvannen uke siden og ikke bare et par dager. Melk har ikke en "best før" dato, men en utløpsdato man skal forholde seg til.

Det er jo det jeg sier? Melk har en "siste forbruksdag" dato, den forholder jeg meg til og drikker ikke etter den datoen. Andre produkter med "best før"- tørrvarer etc, ser jeg ann... 

30. desember er litt lenge siden ja.

Jeg drikker nok melk en dag eller to etter datoen dersom den lukter og ser fin ut, men maks et par dager (og somregel ikke det heller,f or den pleier ikke oppføre seg pent og fint når dateon er ute) at melka har en dato for halvannen uke sidne, og ser og lukter fin ut... er det snakk om helt vanlig ku-melk? Det virker jo nesten merkelig, det har jeg aldri vært borti tror jeg, etter halvannen uke pleier det minne litt mer om kefir...

Åpna eller ikke åpna?
Er den åpna hadde jeg nok kastet den ja, ikke åpna hadde jeg drukket den om den lukter greit og det gjør den jo som du sier så...

Så lenge ikke den er sur er det jo heller ikke noe å bli dårlig av?

ORIGINAL: ~Ludviks mamma~

Åpna eller ikke åpna?
Er den åpna hadde jeg nok kastet den ja, ikke åpna hadde jeg drukket den om den lukter greit og det gjør den jo som du sier så...

Jeg åpna den vell i går :D

ORIGINAL: MammaTilAndreas

Åpna eller ikke åpna?

Lukter den ikke surt eller smaker surt så er de heller ikke dårlig[;)]

Regner med du har smakt på den selv og ikke bare gitt det til sønnen din?

Åpna eller ikke åpna?

Jeg gav den kun til sønnen min før jeg la merke til at den var utgått ja :D

Åpna eller ikke åpna?

Åpna eller ikke åpna?

Jeg gav den kun til sønnen min før jeg la merke til at den var utgått ja :D

Hihi, jaja shit happends...
Jeg tror nok ikke han blir dårlig fordetom[;)]

Back
Topp