Melk på avveie??

MaiTjohei

Forumet er livet
MAI 2013
Jeg var jo til legen noen uker før fødsel pga en liten klump jeg kjente under armen. Han sa det ikke var noe skremmende med den, men mest sannsynlig en oppsvulmet talgkjertel eller noe.

Nå kom jo melka for fullt for noen dager siden, og i natt når brystet var sprengt, hadde også denne klumpen vokst MASSE. Nå stikker den godt ut, slik at Jet kan se den på utsiden. Litt ekkelt :p Tørr ikke massere på den for å se om det er melk...

Noen som har hørt om?

Sent from my HTC One X using BV Forum mobile app

Har hørt om noen som har melkekjertler under armene også, vet ikke hvor langt under armene da.. :-) godt det ikke var noe alvorlig! :-):-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Disse melkespreng dagene i begynnelsen hadde jeg også hovne kjertler som lå mer eller mindre under armen ;) følte meg hoven hele veien rundt puppen ( fra kragebeinet og ned pluss under arm ) - tror det er ganske normalt men ubehagelig :)

På sykehuset sa de at om jeg fikk klumper i brystet skulle jeg håndmelke så de løste seg opp...
Om du ikke har prøvd kan de være verdt et forsøk kanskje :)

Jeg ammet nett på den siden og prøvde å stryke/massere lett på kulen under armen, men det skjedde ingenting... :p

Hmm. Jeg har uansett legetime på mandag, så han får ta en titt da. Jeg har jo såvidt kjent den i noen uker nå, men med en gang sprengen kom så eksploderte den. Håper det er en melkekjertel :)

Kan være en hoven lymfekjertel?! Har jo mange under armen blant annet.. Evt er det spreng i melkekjertel som sannsynligvis går tilbake av seg selv. Tror vel helst det er dette. Hadde masse sånne selv like etter fødsel.

Hvor stor er den?
Hovne lymfekjertler bør evt ikke masserer så masse.

Kan være en hoven lymfekjertel?! Har jo mange under armen blant annet.. Evt er det spreng i melkekjertel som sannsynligvis går tilbake av seg selv. Tror vel helst det er dette. Hadde masse sånne selv like etter fødsel.

Hvor stor er den?
Hovne lymfekjertler bør evt ikke masserer så masse.

Hmm, den er vel kanskje 2-3 cm lang og 1 cm bred. Føles ut som de klumpene jeg har i brystene når jeg har skikkelig spreng, og den er øm om jeg tar på den. Prøvde som sagt å massere litt mens jeg ammet det brystet, men den minket ikke. Han klarer ikke å tømme brystet enda da, og de er ganske sprengt hele tiden :p I går kveld hadde jeg skikkelig skikkelig spreng der brystene så helt deformert ut pga disse melkekjertelene som nesten stakk ut. Merket kulen under armen når jeg våknet, så den må ha kommet i natt.

Har legetime på mandag da, og vil jo troooo det er en melkekjertel siden jeg har så mye melk og den kom akkurat nå.. Men man liker jo selvfølgelig ikke slike kuler som kommer rundtom :p

Tror du kan være ganske så sikker på at det er en melkekjertel!:) kjenner igjen det du beskriver både på dens størrelse , når du fikk den mm, men sikkert greit å ta det med legen for å forsikre seg :)

Back
Topp