Melk og magevondt

findus

Betatt av forumet
Septemberlykke 2016
Vi slet med at lillegutt hadde vondt i magen om kveldene. Spente og strammet hele kroppen og gråt trøstesløst opptil 2-3-4 timer hver kveld.
Da vi var på 6-ukers kontroll hos legen så kommenterte hun at magen til lillegutt kjentes litt kollikkete ut og anbefalte meg å slutte å drikke melk. Jeg er veldig glad i melk og drikker relativt mye til vanlig, men har nå kuttet det helt ut siden søndag og effekten har vært betydelig. Lillegutt har ikke hatt magevondt siden!!!:D Har ikke kuttet ut melk i øvrig matlaging så er nok ikke melkeproteinallergi han har (smør og ost spiser jeg dessuten veldig lite av).
Så nå har jeg kjøpt inn kalsiumtilskudd og belager meg på å holde meg unna melk en stund framover:)
Noen flere som sliter med magevondt eller har lignende erfaringer?

Min har ikke vondt i magen, men begge mine eldste hadde kumelkproteinallergi, så holdte meg langt unna meieriprodukter. Det gikk veldig fint :) Vi har også genetisk laktoseintoleranse.

Lille skriker mye for tiden. I kveld var ny rekord på 8 timer i strekk.Skal forte meg å legge mg nå mens hun er rolig og håpe på det beste. Drakk melk i går. Fra i morgen av er det full stopp på melkedrikking iallefall. 6 ukers kontroll på tirsdag. Er glad i melk og klarer ikke kaffe uten, men håper det er det som gjør det for da er det iallefall enkelt å kutte ut.

Vi mennesker er i utgangspunktet ikke laget for å tåle (ku)melk :p Jeg har også kuttet det ut etter vesla har hatt magetrøbbel siden første dag. . . Og hva får man mye av på sykehuset? Joda, meieriprodukter. Hurra!

Savner melka skal jeg innrømme, men melkefrie alternativ er ikke så ille altså :)

Lille skriker mye for tiden. I kveld var ny rekord på 8 timer i strekk.Skal forte meg å legge mg nå mens hun er rolig og håpe på det beste. Drakk melk i går. Fra i morgen av er det full stopp på melkedrikking iallefall. 6 ukers kontroll på tirsdag. Er glad i melk og klarer ikke kaffe uten, men håper det er det som gjør det for da er det iallefall enkelt å kutte ut.
Uffameg:( Håper du fikk sovet noen timer, og håper lille får en bedre dag i dag❤️ Drikkemelk er enkelt å kutte ut ja - og håper det gjør susen for dere og. Verre med melkeproteinallergi, hvor man må kutte alle matvarer som har spor av melk i seg.
Husk kalsiumtilskudd hvis du forblir melkefri:)

Uffameg:( Håper du fikk sovet noen timer, og håper lille får en bedre dag i dag❤️ Drikkemelk er enkelt å kutte ut ja - og håper det gjør susen for dere og. Verre med melkeproteinallergi, hvor man må kutte alle matvarer som har spor av melk i seg.
Husk kalsiumtilskudd hvis du forblir melkefri:)
Takk, ja fikk sove. Hun skreik en time til, men etter det sov hun til halv 10, minus litt amming innimellom :D Kutter ut alt med melk nå i starten og så får vi se om det hjelper og heller prøve meg på ting med melk i etterhvert. Tviler litt at det er melken som gjør det. Jeg drakk mye melk hver dag de første 3 ukene etter fødsel og da skrek hun jo ikke, startet etter hun ble 4 uker.

Vi mennesker er i utgangspunktet ikke laget for å tåle (ku)melk :p Jeg har også kuttet det ut etter vesla har hatt magetrøbbel siden første dag. . . Og hva får man mye av på sykehuset? Joda, meieriprodukter. Hurra!

Savner melka skal jeg innrømme, men melkefrie alternativ er ikke så ille altså :)
Ja - rart at de ikke opplyser om det når det tydeligvis er et vanlig problem. Lillemann her kunne kanskje unngått mye magevondt de første ukene. Har jo lest litt her og der at folk kutter ut melk, men må ærlig innrømme at jeg tenkte det kom av litt de "kostholdstrendene" vi har nå med å kutte melk og gluten. Så det var først når legen min fortalte meg om det og også understreket at hun var uenig i det dårlige ryktet melk og gluten har fått, men at når det gjaldt amming og kollikk så var det å kutte ut melken første rådet hun ga. Helsesøster kunne også bekrefte at mange får god effekt av kutte ut å drikke melk. (Og det mange uker etter at hun anbefalte sukkervann og minifom til oss - kunne gjerne anbefalt melkekutt først:p)

Takk, ja fikk sove. Hun skreik en time til, men etter det sov hun til halv 10, minus litt amming innimellom :D Kutter ut alt med melk nå i starten og så får vi se om det hjelper og heller prøve meg på ting med melk i etterhvert. Tviler litt at det er melken som gjør det. Jeg drakk mye melk hver dag de første 3 ukene etter fødsel og da skrek hun jo ikke, startet etter hun ble 4 uker.
Så herlig at dere begge har fått sovet❤️ Og håper dere finner en løsning snart - om det ikke funker med melkekutt:)

Så herlig at dere begge har fått sovet❤️ Og håper dere finner en løsning snart - om det ikke funker med melkekutt:)
prøver alt samtidig nå. Stakkeren får bæde minifom og fenikkelte, men virker som likte teen. Så om det blir bedre nå så vet vi egentlig ikke hva det var som funka :p

Her er det melkeproteinallergi, så jeg holder meg helt melk- og soyafri inntil videre. Skal forsøksvis gjeninnføre soya om noen uker, men må komme meg litt ovenpå først så jeg kan orke en evt smell:eek:

Helt melke- og soyafritt her, men merker ingen bedring enda (gått 2 uker). Legen sa jeg måtte kutte ut i minst 4 uker...

Helt melke- og soyafritt her, men merker ingen bedring enda (gått 2 uker). Legen sa jeg måtte kutte ut i minst 4 uker...
Ja, de sier at
Melkeproteinet sitter i kroppen til mor i opp til åtte(!) uker. Er grusomt lenge... Vi merker stor bedring her nå, altså. Gikk på en smell forrige helg og da var det skriking i fire døgn, så jeg er ganske trygg på at diagnosen er rett. Det var den kaffe latten...

Back
Topp