Melk i brystene???

Skinnende Perle

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Jeg er 20+6 i dag og oppdaget i går at jeg har begynt å få væske i det ene brystet. Det er ikke hvitt, men litt lyse grått.. eller gjennomsiktig med noe "grums" i.. Vet ikke helt åssen jeg skal forklare det.

Slik jeg har forstått så er det helt vanlig å få det så tidlig, men skal man gjøre noe med det?? Eller skal jeg la det være?? Er super redd for å ikke skulle ha melk når jeg kommmer til etter fødselen.. Kan det skje??

Hei og god morgen =)

Det er nok bare kroppen som  forbereder seg til den lille kommer <3 Ganske så normalt dette. Får det samme av og til og har ikke hørt at man skal gjøre noe spesielt med det. 
Tror ikke du trenger å bekymre deg for at det skal gå tomt i brystene heller, da kroppen må igjennom dette for å lage den melken som skal til for at babyen får den næringen den trenger :-)

Jeg har hatt råmelk som det kalles med mine forrige svangerskap! Ikke noe farlig det... den er ikke hvit, men sånn blankgulgrå i fargen. Helt normalt:-) Og jeg hadde ikke noen problemer med melk da jeg fødte. Hadde ekstremt mye faktisk!

Oppdaget faktisk det samme her i går kveld. Eller var det i morges? Eller i går morges? Jaja, samme det. 

Lillegutt var iallefall med meg på badet, og er (som menn flest..)opptatt av pupper. Så han slo litt på dem og sånn, og da så jeg faktisk at det kom ut en dråpe fra det ene brystet. 

Mener å huske jeg hadde det sånn forrige gang også. Jeg hadde også mye melk ganske kort tid etter fødsel da. 

Men bare la det være, alt er som det skal 

Det er helt normalt, og du tenger ikke tenke noe på det. Det er bare brystene som gjør seg klar for oppgaven sin. Bare  prøv å la det være i fred og ikke klem ut væsken :)

Det er råmelk. Barnet får i seg det de første dagene før fargen endrer seg til hvit.. Melka kom så å si dagen etter hun ble født etter nesten ett døgn med sutting på pupp på sykehuset.. Råmelka kommer lenge før barnet kommer. Sikkert senere enn lenge før på noen men.. Jeg har fått for litt siden.. Men må klemme for å få ut dråpe. På slutten av svangerskapet bøir det nok mer som kommer ut.. Har egentlig ventet på den:p for den kom tidlig med storesøster.. Men er vel ett tegn på at kjertlene er i gang med melkeprosessen til barnet kommer ut:p good sign:)) skal amme denne gangen også. Var så glad jeg fikk det til, men her var det verre med avvenning av puppen:p brukte meg som smokk til slutt.. Noe jeg ikke skal gjenta denne gangen er å la ungen sovne under amming.. Hehe:p

Back
Topp