Melk i brystene allerede?

Kråkebolla

Med en liten kråkebolle i ovnen
Jeg er førstegangsfødende, så alt som skjer med kroppen om dagen er jo for første gang, og derfor begynner man jo å lure innimellom på hva som egentlig skjer..

Den siste uka har jeg oppdaget hvitt "puss" på brystvortene. I starten tenkte jeg at det var lo, eller noe annet rart som hadde funnet seg veien ned i bhen :-P men så begynte jeg å klemme litt på brystvortene og jammen kommer det ikke noen dråper med hvitaktig guffe ut..

Jeg er jo bare 29 uker på vei, men kan det være at jeg har fått melk i brystene allerede? Vet ikke når det er vanlig at det kommer jeg? Antok egentlig bare at melken kom idet babyen ble født, har aldri tenkt så mye over det for å være ærlig.. Noen som har det samme? :-)

Er også 1. gangs og her kommer det hvitt ut av den ene puppen og gult ut av det andre :p
Jeg synes det er litt ekkelt og uvant, men sambo har sett dette i flere uker. og synes det bare er fascinerende :p
Kanskje fra uke 26/27 - er i uke 30 nå :)

Ja, jeg syns det er litt merkelig selv, hehe.. Har jo ikke pleid å komme noe ut derfra før :-P

Det begynte i uke 9 til meg :-P

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Og forresten, helt normalt. Tidlig som sent. Noem ser ikke antydningen til råmelk før se føder, mens andre, som meg nå slite med det omtrent hele svangerskapet. Har ingenting å si for melkeproduksjonen etter fødsel. :-)

Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Jeg er 28... Og her er melkeproduksjonen i god gang for lenge siden... Er nok ingenting å bekymre seg for:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg har ikke fått noe enda denne gangen, men fikk det en stund før nr. 1 skulle komme. Det er veldig vanlig, og ikke noe man behøver å bekymre seg over=)

Ingen melk hos meg enda:confused005....
Håper det kommer etterhvert, og er helt greit at det lar vente på seg lengst mulig- så lenge det kommer :)

Har også hatt råmelk en stund nå...av og til om nettene lekker jeg voldsomt på begge puppene..våkner av att sengen og dynen er våt:eek::)

Har hatt råmelk lenge, hadde det også med nr 1 og nr 2, så visste at det kom denne gangen også :) Er helt normalt, noen får det tidlig, andre senere og andre etter fødselen :)

Sent from my GT-S5301 using BV Forum mobile app

Nå er jeg kanskje heeelt på bærtur her, og dette er jo helt sikkert noe jeg burde vite :-P men hva er råmelk?? Og hva er forskjellen på det og "vanlig" melk som vi ammer?

Nå er jeg kanskje heeelt på bærtur her, og dette er jo helt sikkert noe jeg burde vite :p men hva er råmelk?? Og hva er forskjellen på det og "vanlig" melk som vi ammer?

Det er den første, tykke og veldig næringsrike melka som babyen får de første dagene. Alle pattedyr har råmelk (curamed vet du, halstabletter, inneholder råmelk fra kua :P ) til de nyfødte de første dagene. Så kommer den vanlige tynnere melka etter det :)

Det er fra naturens side så vi skal overleve de første 24 timene av livet vårt. De er ekstra kritiske. Eller, de VAR ekstra kritiske. I dag har vi jo god hjelp fra både helsevesen og morsmelkserstatning :)

Jeg har ikke fått noe melk enda, men har i de siste par dagene fått veldig ømme nippler. Kan dette bety at jeg holder på å få råmelk eller at puppene kommer til å vokse igjen?? De var veldig ømme i starten da brystene vokste mye, men så sluttet de å være vonde når puppene stoppet opp i veks.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har hatt råmelk her siden uke noen og tyve. Lekker heldigvis ikke, men kan klemme ut store dråper. Håper bare at det blir litt mer melk etter fødselen denne gangen enn sist. Eller mulig der var nok, men lillegutt ville ikke ha. Så jeg pumpet og gav på flaske. Det ønsker jeg ikke å gjøre denne gangen. Alt for mye arbeid.

Jeg har hatt så lenge jeg har vært gravid. Var en av de første tinga jeg merka :p

Back
Topp