Melk i bryst 2 år(!!!) etter fødsel...?!

Fantomet

<3 12.05.13 <3 Lillegutt <3
Sønnen min blir 2 år i april. Sluttet å amme når han var 6 måneder, da jeg mistet melken.

Har følt meg uvel, trøtt og slapp siden jul, og tatt 3 tester for å forsikre meg om at jeg ikke er gravid. Alle negativ.

I dag i dusjen, oppdaget jeg en dråpe melk(?) i ene brystet.. Greier å presse ut av det andre også..

Er dette virkelig mulig?

Ja, har hørt mange som har melk helt til de blir gravide igjen. I mange kulturer så ammer bestemødre barnebarna så mulig å få tilbake melk lenge etter ammeslutt også.

Jeg kunne få ut en liten dråpe melk 1,5 år etter ammeslutt med nr en, men da måtte jeg trykke hardt...
Jeg hadde nok tatt en test til om jeg plutselig begynte å lekke, hvertfall om det er noen uker siden siste test?
(Har ikke avvent nr2 helt, så ingen erfaring fra nr2 til graviditet nr 3) ;)

Datteren min ble 2 år i des og jeg sluttet å amme da hun var 10 mnd men har fremdeles melk.

visst du er slapp og uvell siden jul så ville jeg ha kontaktet lege og ikke gidd meg før de fant ut hva det var.

Ei venninde av meg tok 5 tester som var negativ. Men fikk vite (via UL ) at hun ventet en liten jente. og da var hun 4 mnd på vei.
Jeg sier ikke du er gravid. men det er ikke normalt og være uvell så lenge uten å vite hvorfor.

visst du er slapp og uvell siden jul så ville jeg ha kontaktet lege og ikke gidd meg før de fant ut hva det var.

Ei venninde av meg tok 5 tester som var negativ. Men fikk vite (via UL ) at hun ventet en liten jente. og da var hun 4 mnd på vei.
Jeg sier ikke du er gravid. men det er ikke normalt og være uvell så lenge uten å vite hvorfor.
Har bestilt meg time til lege :-) Har plutselig mistet mens, ømme bryster, trøtt og tidvis kvalm siden jul, så har tatt noen tester :-P Men det kan jo være så mangt :-) Kan ikke tenke meg at jeg er gravid med spiral + negative tester :-)

Jeg kunne klemme ut noen dråper senest rundt eggløsningen i januar da jeg ble gravid. Delammet i 3-4 mnd da frøkna var liten, hun er nå 3,5. Så jada, det er helt normalt at det kommer og går i årevis. Selv før man har vært gravid kan man få råmelk i brystene innimellom.

Hørt om mange som kan sånn lenge etter fødselen. Synes det er så fint at man har muligheten til å amme igjen senere (med litt jobb for å få det til, da) uten å ha vært gravid i mellomtiden. Kroppen er ganske awesome :D

Jeg mistet aldri melka helt etter nr 1 og jeg fikk nr 2 når eldste var 10 år. Opplevde også et par år før jeg ble gravid første gang, at jeg lakk som ei sil fra ene puppen. Var skikkelig store mengder i ei ukes tid. Hørt om flere som har opplevd det samme. Jeg fikk det da pga p pillene mine ;)

Tar du/har tatt medisiner? Enkelte medisinar kan øke enkelte hormon i kroppen slik at til og med jenter som aldri har vore gravide kan få melk i brysta:) Hadde uansett tatt ein blodprøve for å sjekke hormona i kroppen:)
Ingen medisiner, kun vitamintilskudd:-D

Sønnen min blir 2 år i april. Sluttet å amme når han var 6 måneder, da jeg mistet melken.

Har følt meg uvel, trøtt og slapp siden jul, og tatt 3 tester for å forsikre meg om at jeg ikke er gravid. Alle negativ.

I dag i dusjen, oppdaget jeg en dråpe melk(?) i ene brystet.. Greier å presse ut av det andre også..

Er dette virkelig mulig?
Ja det et vanlig å ha melk mange år etterpå. Fra naturens side så skal man amme i mange år (4-6 år sies det...). De er avhengig av stimuli for å produsere, men hormonnivået i kroppen bestemmer også litt.

Her hadde jeg noen dråper helt til eldste var 4 år, ammet til han var 1 år - da var det "tomt".

Back
Topp