melk + amming

Poten

Elsker forumet
Novemberlykke 2015
Jeg pumper meg ca hver 3 time, siden babyen ikke vil ta puppen. I 2-3 uker har jeg pumpet mellom 140-180 ml hver gang. Og nå har jeg pumpet like lenge og får kun ut 60ml. Hva skjer? Kan jeg plutselig bare miste melken?
Babyen er bare 3,5 uker.

pumpen er ikke like effektiv som en babymunn, så det er mulig den ikke stimulerer nok. Får du ut mer dersom du håndmelker?
har du stresset mye i det siste? sovet lite? vært sliten? hatt mye å tenke på? spist lite eller anderledes enn før?

ORIGINAL: Mrs Lutz

pumpen er ikke like effektiv som en babymunn, så det er mulig den ikke stimulerer nok. Får du ut mer dersom du håndmelker?
har du stresset mye i det siste? sovet lite? vært sliten? hatt mye å tenke på? spist lite eller anderledes enn før?

Jeg prøver å stimulere ved å ha hun inntil brystet, men vet ikke om det er godt nok desverre. Jeg prøvde å håndmelke og det gjorde bare utrolig ondt, så det klarte jeg ikke å fullføre :S. Men har sovet lite og spist mindre når jeg tenker meg om. Om det har noe å si så kan nok det påvirket det ja :(
men kan det ta seg opp igjen?

ORIGINAL: iselinn88

ORIGINAL: Mrs Lutz

Jeg prøver å stimulere ved å ha hun inntil brystet, men vet ikke om det er godt nok desverre. Jeg prøvde å håndmelke og det gjorde bare utrolig ondt, så det klarte jeg ikke å fullføre :S. Men har sovet lite og spist mindre når jeg tenker meg om. Om det har noe å si så kan nok det påvirket det ja :(
men kan det ta seg opp igjen?
ja det kan ta seg opp igjen. spis næringsrik mat og få deg mye søvn. Ha så mye med babyen å gjøre og la andre ta seg av julestria[;)] lukt på, ta på, se på babyen. Hudkontakt inntil brystet ditt kan hjelpe utenom pumpetiden også. gjerne samsoving i bar overkropp.

Back
Topp