Melis glasur

Zera

Forumet er livet
Er det eggehvite man kan ha i for å få den litt stivere?
Eller noen som har et bedre tips? 

Synest det blir så rennende når jeg bare bruker melis og vann...

eggehvite ja.. :)

bare google melisglasur med eggehvite - så får du oppskrift

takker :)

Om du googler Royal Icing så kommer det maaange oppskrifter, men det er egentlig bare å mikse hvitene til de skummer, og tilsette melis gradvis til du er fornøyd:)

Det er forresten veldig gøy å lage blomster med det også!

Om du googler Royal Icing så kommer det maaange oppskrifter, men det er egentlig bare å mikse hvitene til de skummer, og tilsette melis gradvis til du er fornøyd:)

Smaker glasur med eggehvite like godt som melis og vann?
Mener jeg har hørt at man kan ha noen sitrondråper oppi og, da skal den visstnok bli stivere og hvitere.. Men aner ikke hvordan det smaker ;)

*mammatiltoprinser* skrev:
Mener jeg har hørt at man kan ha noen sitrondråper oppi og, da skal den visstnok bli stivere og hvitere.. Men aner ikke hvordan det smaker ;)

søkte nå istad, og da kom det opp at man skal bruke sitrondråper istede for vann :)

Bouncing buttplug skrev:

Takker for tips :) Skal søke det opp :)

åh, så smart. synes alltid mine pepperkaker blir så kjipe, fordi melisen blir så klinete.... mens andres ser så hvit og fin ut!

Elisabeth ! skrev:

*mammatiltoprinser* skrev:

Smaker like godt ja, går fint ann å ha sitron oppi også - smaker veldig godt :)

Så bra, da skal det prøves på søndag :)

Dette skal jeg huske til neste gang, hadde aldri hørt om melis med eggehvite jeg ....

Back
Topp