Meldyr! *Inspirert*

YouNameIt

Elsker forumet
Hva tenker dere når dere oppdager et eller flere dyr i melet, baking eller på kjøkkenet?

Er det farlig for gravide? Spiselig?

Hvordan gjør dere med det?

Jeg kan ikke skjule at jeg oppdaget dem i skapet under buffébordet. Begynte å lure på hva jeg kan gjøre for å bli kvitt dem. Ikke bare dem, men egg og små larver også. Har bokser med lokk på slik at de ikke kan komme inn i de, men likevel vil jeg bli kvitt dem for godt.

Hjelp?

Leste et sted; Disse meldyrene kommer fra fabrikkene der melet lages, de ser ut som en mindre versjon av møkk, eggene er små svarte og for å si det sånn larvene ser du godt.

Så ekkelt!

*PARANOID*

Jeg har aldri hatt meldyr*bank i bordet* Hadde jeg oppdaget det så hadde jeg kasta alt i skapet mitt og ringt skadedyrkontrollen. Har helt noia for sånne ekle kryp!emoticon Håper du blir kvitt dem..

Jeg oppdaga dem i en pose mel. Jeg kasta alt som lå i samme skuff og vaska ned kjøkkenet etterpå. Så ikke noe mer til dem.

http://www.dpil.dk/dpil2005/HTML/skdyrikoek.htm

Her var det masse nyttig informasjon om hva man gjør om man får uønskede gjester på kjøkkenet. En opplysningsside fra Danmark ,svært lett å forstå.

Har heldigvis aldri hatt slike "gjester" annet enn i en uåpnet pose med pasta ,men siden den var sveiset igjen, så var det bare å hive hele greia. Oppbevarer alle tørrvarer i egnede gjennomsiktige plastbokser - så jeg kan kaste alt om jeg ser livstegn... Har litt småangst for slike "hybelboere"...

Jeg har blitt kvitt dem uten kjemikalier. Får de ikke mat forsvinner de. Men hvis du har hatt dem en stund kan det jo være greit å ringe Rentokil e.l. Jeg tror ikke de er farlige men ekle er de jo:p

*hyyyyyl!!!*

Ææææsje!!!!!!
Hva med å vaske godt og så bruke Radarspray? Den tar jo nuven av veps og blåmann og så vil tro melbiller dævver.
 *grøss* Føler med deg!

Har aldri hatt noe snusk i skapet. Men hadde jeg fått det, hadde jeg kastet alt av mel, havregryn, pasta, knekkebrød, kjeks o.l. som stod i skapet, for så å vaske hele skapet. Man må vel bli kvitt dem da?

Man skal vel helst ikke vaske de bort? For hvis det er noen du ikke får med deg da så formerer de seg vel raskt pga det blir fint og fuktig miljø.
Jeg er ikke sikker altså, men bare mener å ha lest det et sted. Jeg fant en slags bille i melskuffen min en gang, og da støvsugde jeg alle skap, kasta alle matvarer som var åpne og spraya med sånn spray.
Grøss og gru!!

*Grøsser!*

Back
Topp