Melding fra ei på jobben...

hkath86

Glad i forumet
Maiskolbene 2023 :-)
Iiik :P Sjefen min vet jo at jeg er gravid siden jeg har vært borte i snart to uker fra jobb. Men ville jo ikke at så mange andre skulle vite det, så hun skulle ikke si noe til kollegaene. Så får jeg melding fra ei jeg jobber med (utrolig snill og koselig dame altså!): Hallå. Åssen er formen? Håper du er i "draget" igjen :):) Hilsen Turid.
Hva svarer man da?? Det er ei av de jeg pleier å prate/tulle mest med på jobb. Vi har jobbet sammen i alle de 7 årene jeg har jobbet der :s Sitter med mobilen i handa og aner ikke hva jeg skal svare!! Jeg er jo bare 6,5 uker på vei...

Jeg har virkelig ikke lyst til å juge for henne, men er så redd for å si noe og så går det galt :s Hva svarer jeg nå?? :s

kan du ikke bare svare at formen er sånn der, og at du håper du snart er på bena igjen? du lyver du ikke? :)

Helt enig med ulfa. Det er jo en privatsak om man er gravid eller ikke. Og det er fullt mulig å svare ærlig på meldingen uten å si noe om graviditeten ;)

Jeg svarte:
Hei
blank.gif
Formen er ikke akkurat så veldig mye å skryte av, har ligget rett ut i senga og på sofaen i to uker nå
blank.gif
Hørte Pernille (ei anna på jobb) ikke var helt i form etter operasjonen hun heller, så har litt dårlig samvittighet for at jeg ikke er på jobb og hjelper til :s

Så får jeg se hva jeg får tilbake om jeg sier noe eller ikke :P Huff! Føler lissom at jeg åpenlyst unngår å si sannheten :P

det er i grunn veldig vanlig å unngå sannheten når det er så tidlig, og når folk får vite det så er det som regel greit :) de forstår :)å du lyver jo ikke, du bare sier ikke hva det er, bare at du er i dårlig form....

Du lyver ikke om du ikke sier det! Du ER jo i dårlig form, og behøver jo ikke fortelle grunnen til det.
Folk på jobben har lurt på hvorfor jeg er sykemeldt 50% og jeg forteller det er betennelse i nakken.... Jeg har bare ikke lyst til å fortelle enda.

Back
Topp