Melde fra om permisjon..

hunnykaos

Forumet er livet
jentene i juni13
VIP
Novemberlykke 2015
Er så fryktelig glemsk og husker ikke helt hvordan det var sist.

Men skulle man ikke levere en oversikt over hvem som har permisjon når og når ferien taes ut osv.? Og var det et spesielt skjema eller kan man skrive selv? Skal det leveres til NAV eller noe sånt?

Og er det noen lærere som vet hvordan man ordner det med avspaseringen/ferien til sommeren? Kan mors permisjon bli brutt av ferien i midten, skal den overføres til neste år osv..

Dette ble mange spørsmål gitt! :)

Jeg fikk beskjed av arbeidsgiver om å søke om permisjon tidlig. Jeg skal visst ut i permisjon 3 uker før termin :)
For å få foreldrepenger/permisjonspenger må du sende inn "Søknad om foreldrepenger eller fedrekvote ved fødsel -
NAV 14-05.09 " Søk det opp på nav.no. I de papirene skal du fylle ut info og datoer :) Jeg skal fylle det ut og så sender sjefen det inn for meg.

Mener du må vente til uke 26 før du søker fordi du må legge ved en bekreftelse fra lege/jordmor om termin (mener de var sånn i alle fall :) )

På NAV sine sider finner du alle skjema og informasjon. Husker ikke heltom far må søke samtidig ;)

Ja jeg husker noe skjema om permisjon og ferie ja.. snakka bare med hu på lønningskontoret jeg så fant hu riktig skjema

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Jeg var og leste på nav sine sider, og forstod det slik at tre ferieuker må tas i permisjonstiden, de siste to kan overføres. Så unødvendig mye å skrive i papirene, avbryte perm.tiden i tre uker, så påan igjen. Kjenner jeg gruer meg til å starte med de papirene, ble bare tull sist gang.

Etter litt googling fant jeg skjemaet på NAV, men takk for hjelpa.

Ja, tre uker før og alt det er greit.. Bare litt forvirrende med ferie og avspasering i jobben, men ei på generelt sier jeg mister all avspasering... Kjipern!

Etter litt googling fant jeg skjemaet på NAV, men takk for hjelpa.

Ja, tre uker før og alt det er greit.. Bare litt forvirrende med ferie og avspasering i jobben, men ei på generelt sier jeg mister all avspasering... Kjipern!

Det er dårlig da!
Vi har også avspasering,men vi skriver i en perm og jeg tror ikke vi har noen begrensning på når vi må bruke det opp.
Jeg har sjelden mulighet til å bygge meg opp avspasering da så det blir bare en time ekstra her og der på kveldsvakt f.eks.
Og hvis jeg er på kurs en dag jeg egentlig har fri i turnus kan jeg skrive det i avspaseringspermen istedenfor timelista.

Sent from my LT15i using BV Forum mobile app

Er spesiell denne avspaseringen lærere har, den er obligatorisk skjønner du. Og den er lik for alle, uansett om noen jobber mye eller lite. Får ikke skrevet opp det man faktsik jobber.

Back
Topp